Cistron internet en KPN telefonie afzeggen ?

Pagina: 1
Acties:

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb een Cistron ADSL abonnement en ik wil mijn KPN telefonie abonnement afzeggen.

De Cistron helpdesk stuurt me naar die van KPN. KPN vertelt me dat ik hun lijn niet kan opzeggen, maar kan niet uitleggen waarom niet.

Is dit zo ?

Het is toch zo dat ik Cistron abonnementsgeld betaal waarin de prijs van de KPN telefoon lijn (die ik dus eigenlijk lease) al zit ?

Plus volgens mij gaat de lijn via BBNED, toch ?

Dus dan zou je zeggen dat het geen probleem moet zijn om ALLEEN telefonie af te zeggen.

Iemand ideeen ?

[ Voor 0% gewijzigd door Pete_Sampras op 29-08-2002 15:56 . Reden: zpelvaut ]

Old school gamer met een lag en een traan.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Volgensmij moet het kunnen, BBNed betaald aan de KPN om de aansluiting naar jou huis 'over te nemen' en daar dan internet op aan te bieden. Dan heb je dus de lijn liggen van KPN maar je wil er niet op bellen, is beetje vreemd probleem.

Opzich kan het dus wel maar je gebruikt wel de lijn van KPN dus dat je dan niet meer hoeft te dokken als je je abbo opzegt is natuurlijk ook weer beetje raar.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik denk dat het idd niet kan, de koperlijn naar de telefooncentrale is eigendom van KPN dus daar moet jij abbonementsgeld voor betalen, dat is niet inbegrepen bij het Cistron abbonementsgeld.

Verwijderd

Het kan wel punt. Zoek maar eens in het google nieuwsgroep archief. Is pas een draadje over geweest in cistron.broadband. :)

Verwijderd

Ik denk dat het idd niet kan, de koperlijn naar de telefooncentrale is eigendom van KPN dus daar moet jij abbonementsgeld voor betalen, dat is niet inbegrepen bij het Cistron abbonementsgeld.
kan wel, Cistron heeft haar eigen Netwerk en de KPN heeft niet het recht Cistron de toegang tot jouw aansluiting te ontzeggen.
Wanneer jij gebruik maakt van DSL van Cistron gaat dat nl. over hetzelfde stukkie koperdraad, alleen dan rechtstreeks naar de Glasvezel Backbone van Cistron.
Je moet trouwens wel een abonnement houden., dus of bij Cistron of bij KPN.
De kosten van je aansluiting moeten toch aan iemand gedokt worden... ;)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 17:11:
Het kan wel punt. Zoek maar eens in het google nieuwsgroep archief. Is pas een draadje over geweest in cistron.broadband. :)
Er loopt momenteel een draadje over van mij (Arnoud) maar ik heb inmiddels de opzegging opgezegd...
Zat me ineens te bedenken dat bij eventuele uitval van de ADSL verbinding (door bijv. KPN die het opzeggen van een telefoonlijn niet snapt met bbned adsl) ik ook niet meer analoog kan inbellen...
Dus vanmorgen gebeld of ik die opzegging nog kon annuleren, en dat kon :)
Misschien zet ik de lijn om naar een belbudget abonnement, dat is goedkoper als je weinig belt, en schijnt volgens iemand in die draad ook te kunnen met cistron/bbned adsl.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

dat is goedkoper als je weinig belt
En veel duurder wanneer je 1 keertje wat langer belt, check eerst de tarieven.
Pagina: 1