[php/javascript] Invoegen data in een textarea

Pagina: 1
Acties:

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik ben bezig met een cms en heb daar een mooi imagebrowsertje in geprutst.
Die image browser opent in een nieuw venstertje en nu wil ik dat wanneer ik op invoegen druk, er gewoon <? include("getdata.php?id=xx" ?> in de textarea van mijn add/edit pagina wordt geplakt.

Dit lukt helaas niet bepaald. Wat ik heb geprobeerd is het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script language="JavaScript">
<!--
function insertimg()
{
  img=window.prompt("OK om in te voegen","<? echo $row->id; ?>");
  if (img && img!=false) document.form.text.value+="\<? include(\"getdata.php?id="+img+"\") ?>";
}

// -->
</script>

En dan dat scriptje aanroepen..
Ik weet het, het is een klikkie extra, maar ik ben nog niet zo bedreven in dit soort grappen.
Iemand suggesties? Of een betere manier om vanaf een href text in een textarea te knallen?

Thnx

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Verwijderd

probeer bij de buren, dit is javascript en geen php, ookal gebruik je wel php.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• ToMaSZ
het spijt me jongen, ik dacht dat er wellicht een betere oplossing was door gewoon direct met php te werken... de uickstart ken ik, maargoed, helaas blijf je mensen houden die azen op een reden om te schreeuwen. Jammer...

• ToMaSZ
.

• Pelle
  • Laatst online: 21:42

Pelle

🚴‍♂️

Je wilt vanuit een popup een textarea op een andere pagina vullen? Gebruik dan opener.document.enzovoorts.
Let verder ook een beetje op je toon; je komt hier blijkbaar alleen maar om ons als helpdesk te gebruiken en verliest daarbij ook nog even uit het oog dat meneer D2k het volste recht heeft om je te wijzen op die Quickstart, die je blijkbaar toch weer vergeten was want JS is duidelijk iets voor W&G, en niet voor P&W.

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ToMaSZ schreef op 29 augustus 2002 @ 15:17:
het spijt me jongen, ik dacht dat er wellicht een betere oplossing was door gewoon direct met php te werken... de uickstart ken ik, maargoed, helaas blijf je mensen houden die azen op een reden om te schreeuwen. Jammer...

ach zo kan je iig niet zeggen het niet gezien te hebben ;)
het komt omdat het aantal moves uit /14 naar /13 weer de klauwen uitloopt
en soms zit daar iemand tussen bij wie het misschien niet helemaal terecht is dat geschreeuw maar das helaas niet te voorkomen :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

include(\"getdata.php?id="+img+"\") :/ jaaa ja. uuh eerst doe je \ wat binnen de aanhaalings tekens moet staan. dan na id doe je aanhaalingstekens sluiten en dan +img+ ????? en dan open je ze weer om vervolgens weer een \ erbij te stoppe en daarna sluit je ze. Ja het kan aan mij liggen maar volgens mij is dat niet helemaal goed.

(btw <? echo kan ingekort worden door <?= )
Pagina: 1