[XP] Administrator useraccounts w8woorden

Pagina: 1
Acties:

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 00:12
Hallo,

Ik heb windows XP Pro met verschillende gebruikersaccounts die allemaal Administrator zijn.
Alle gebruikersaccounts kunnen elkaars wachtwoord wijzigen zonder het oude wachtwoord in te voeren.
Als ik er hoofdgebruikers van maak, doen sommige spelletjes het niet meer en kunnen ze geen programma's installeren.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de Administrator's elkaars wachtwoord niet kunnen wijzigen, of dat hoofdgebruikers wel alle programma's kunnen installeren?

Tnx

Tom

Online LED calculator

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Je moet de programma's als legacy programma's laten draaien, dan kan iedereen ze draaien, zelfs gewone gebruikers. Dus dan hoeft niemand admin te zijn ;)

-Pwn the day-

• tomvleeuwen
leg eens uit, hoe doe ik dat? Is dat gewoon bij compatibiliteit Windows 98 selecteren? Is er dan een mogenlijkheid om dat automatisch met alle programma's te doen

En ik moet sowiso Administrator blijven :) dan kan ik de wachtwoorden van de andere wijzigen als ze ze zijn 'vergeten'

Online LED calculator

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, echter wil ik zeker dat alle users Admin zijn, dus geen hoofdgebruiker.
Maar, alleen 1 admin mag de wachtwoorden wijzigen :)

• tomvleeuwen
Ja, dat zou ik ook het liefst hebben, maar is er iemand die weet hoe dit moet?

Online LED calculator

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

Pogostokje

* twiet *

Mja, zeg, een admin is een admin. Een admin mag alles. Als je niet wil dat iemand alles mag dan moet je geen admin uitdelen. Maak diegene poweruser ofzo. Pas desnoods de security op de registry aan als het je toch niet om veiligheid van je systeem gaat.

Ik heb nog nooit problemen gehad met programma's die niet wilden werken nadat ze eenmaal geinstalleerd zijn.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• tomvleeuwen
poweruser, is dat hetzelfde als een hoofdgebruiker (maar dan engels)?
En hoe zet ik die security op het register uit voor powerusers?(of bedoel je dat niet)

Ook wil ik dat alle gebruikers programma's kunnen installeren.

Online LED calculator

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je wilt dus dat iedereen alles mag, behalve wachtwoorden wijzigen. Waarom? Je hebt het snel genoeg door als een password is gewijzigd, zeker als je autiting aanzet. Ook zou je eventueel user manegement helemaal uit kunnen schakelen door het te hernoemen of misschien via een policy, zodat niemand er meer in kan :+
tomvleeuwen schreef op 29 augustus 2002 @ 16:42:
poweruser, is dat hetzelfde als een hoofdgebruiker (maar dan engels)?
En hoe zet ik die security op het register uit voor powerusers?(of bedoel je dat niet)

Ook wil ik dat alle gebruikers programma's kunnen installeren.
Ja, een poweruser is een hoofdgebruiker AFAIK.

Als je op de goede registersleutel op de rechtermuisknop drukt, kan je de rechten aanpassen. Je wilt in jouwu geval waarschijnlijk iedereen overal schrijf- en leesrechten geven.

Wil je trouwens dat iedereen voor zichzelf, of voor iedereen progs kan installeren?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tomvleeuwen
Het idee is dat de gebruikers niet in elkaars bestanden en profiel kunnen rondhangen.
Ik zal proberen om de registersleutels de rechten van aan te passen.
Ik wil liever niet user menagement uit het configuratiescherm halen want dan kunnen de gebruikers hun eigen wachtwoord ook niet meer wijzigen.

Online LED calculator

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

tomvleeuwen schreef op 29 augustus 2002 @ 17:37:
Ik zal proberen om de registersleutels de rechten van aan te passen.
Ik wil liever niet user menagement uit het configuratiescherm halen want dan kunnen de gebruikers hun eigen wachtwoord ook niet meer wijzigen.
Ctrl-alt-del en change password. Of zit dat niet in XP?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tomvleeuwen
F_J_K schreef op 29 augustus 2002 @ 17:43:
[...]

Ctrl-alt-del en change password. Of zit dat niet in XP?
Nee.
Ik kan het i.i.g. niet vinden:o

Online LED calculator

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

nou ga dan in de policy de rechten per gebruiker wijzigen, ook als admin's kunnen ze dan eventueel nog een ander profiel binnenstappen , maar dan moeten ze al wel behoorlijk gevorderd zijn.

http://www.NUiPhone.nl/

Pagina: 1