Toon posts:

Welke Intel Pentium III?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij welke PIII heb je de beste value for money? Met andere woorden; Draait elke PIII-700 mhz op 933mhz? Zo ja waarom dan nog een 933mhz kopen?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Waarom geen AMD?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een PIII 500@667 op een Asus CusL2 (uitstekend mama bord)
Mijn volgende plank en proc worden AMD

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als ik het opnieuw kon doen dan kocht ik een CUSL2 en een P3-750MHz, die draait met wat geluk 133MHz fsb en dan zit je op 1GHz, het heeft geen nut om een hoger geklokte P3 te kopen want dan moet je al meer geluk hebben om goede overkloks te gaan halen en meer extreme koeling cg peltiers.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het heeft geen nut om een hoger geklokte P3 te kopen want dan moet je al meer geluk hebben om goede overkloks te gaan halen en meer extreme koeling cg peltiers.[/quote]Da's niet helemaal waar he? Ik bedoel: ik heb sinds kort de Abit BX133 en nu is een hogere multiplier wel handig, aangezien iedere P3 bijna de 933 wel haalt en vaak ook de 1GHz wel, maar de meeste mobo's rond de 133MHz fsb gewoon te grof omhoog/omlaag gaan met de fsb. Stappen van 5MHz fsb zijn niet zo makkelijk te overbruggen voor je proc. Bovendien zorgt een hogere multiplier ervoor dat je PCI, AGP en memory niet richting 75/100/150MHz gaan...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het heeft geen nut om een hoger geklokte P3 te kopen want dan moet je al meer geluk hebben om goede overkloks te gaan halen en meer extreme koeling cg peltiers.[/quote]Da's niet helemaal waar he? Ik bedoel: ik heb sinds kort de Abit BX133 en nu is een hogere multiplier wel handig, aangezien iedere P3 bijna de 933 wel haalt en vaak ook de 1GHz wel, maar de meeste mobo's rond de 133MHz fsb gewoon te grof omhoog/omlaag gaan met de fsb. Stappen van 5MHz fsb zijn niet zo makkelijk te overbruggen voor je proc. Bovendien zorgt een hogere multiplier ervoor dat je PCI, AGP en memory niet richting 75/100/150MHz gaan...

• KingNothing
Een hogere multiplier is handiger? Waarom zou ik een duurdere 800/1000MHz cpu kopen als ik bijv met een 700MHz hetzelfde resultaat krijg? Kijk maar eens in de cpu database van www.overclockers.com en trek je eigen conclusies. Ik draai mijn P3-700E snaarstrak op 140MHz fsb met alleen maar een Arctic Circle. Probeer jij dat maar eens met een 800MHz, dan heb je een boel geluk en een boel koeling nodig.

Nieuwere moederborden zoals de CUSL2 zijn een ware overklokkers droom wat het verhogen van de fsb betreft. Nee je argumenten zijn in dit geval toch echt niet helemaal juist..

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Heb zelf een p3 750@1001 en dat draait stabiel en dat is met waterkoeling en peltier en fan >:) voor de zekerheid is dat. Ik kan zelfs nog hoger komen als ik het volop allemaal aan ga zetten. Dan is mijn gelukt 1110 te halen, maar dan is hij niet ercht super stabiel en 1125 dan boot hij windows en daar blijft het ook bij, ligt ook hoogstwaarschijnlijk aan alle zooi die in de pc hangt die op die FSB het ontsabiel gaat maken. En 1125 is ook EXTREEM. Asus CUSL2 en Mushkin HSDRAM PC150.

• KingNothing
Zoals ik in mijn eerste reply al zij, Asus CUSL2 en een P3-700/750E dan zit je meestal wel lekker comfortabel. BTW ik zit aan 1.8V cpu Voltage@980MHz, en jij?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Koop een AMD.
mijne PIII valt soms gewoon tijdens het internetten uit. alleen nog maar last gehad met intel

• Grrrrrene
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een hogere multiplier is handiger? Waarom zou ik een duurdere 800/1000MHz cpu kopen als ik bijv met een 700MHz hetzelfde resultaat krijg? Kijk maar eens in de cpu database van www.overclockers.com en trek je eigen conclusies. [/quote]En als je het nieuws een beetje in de gaten had gehouden weet je dat 26-10 de prijzen van intel omlaag gaan en (heel vreemd) de 800MHz en 750MHz P3 evenveel gaan kosten. Nader onderzoek moet nog uitwijzen of het om de 800EB of E gaat, maar goed. En waarom een hogere multiplier? Omdat je dus je PCI/AGP/memory lager klokt... Daarom dus?

• Grrrrrene
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een hogere multiplier is handiger? Waarom zou ik een duurdere 800/1000MHz cpu kopen als ik bijv met een 700MHz hetzelfde resultaat krijg? Kijk maar eens in de cpu database van www.overclockers.com en trek je eigen conclusies. [/quote]En als je het nieuws een beetje in de gaten had gehouden weet je dat 26-10 de prijzen van intel omlaag gaan en (heel vreemd) de 800MHz en 750MHz P3 evenveel gaan kosten. Nader onderzoek moet nog uitwijzen of het om de 800EB of E gaat, maar goed. En waarom een hogere multiplier? Omdat je dus je PCI/AGP/memory lager klokt... Daarom dus?

Die cores halen toch gemiddeld gezien dezelfde waarde, of niet soms? Meestal is het je geheugen dat niet boven 140MHz uit komt, of een of ander brak PCI kaartje dat niet verder wil, of je AGP poort die niet op 100MHz wil... Dat zijn vaak de problemen die optreden bij hoge FSB's...

• KingNothing
Ik kan met mijn P3-700E 140MHz fsb draaien, gestresste pci agp of niet, dat wordt bij een 800'je al een stuk moeilijker. Als jouw 800 1000MHz draait en mijn 700 draait ook 1000 rarara welke is dan sneller? Dus de 700/750 blijf gewoon interessanter voor degene die echt op zoek zijn naar die laatste frame per seconde. Toch?

Die-hard Brexiteer

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
simpel, géén PIII. Neem een AMD >:)
Pagina: 1