Verbruiksmateriaal voor een Tektronix Phaser 480

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik kan misschien voor heel weinig een tweedehands Tektronix Phaser 480 kopen, ding komt uit de lease. Hij doet het nog prima, maar ik vroeg me af wat zo'n ding verbruikt.. En wat die materialen kosten?

Tis een dye sublimation printer, geen idee wat het inhoudt maar het ziet er heel strak uit.. Is A3 bovendien, kortom een superding!

Iemand die iets weet over zo'n ding?

• TripleM
Heb in ieder geval iets over dye sublimation gevonden:
Wat is dye-sublimation?
Dye-sublimation is een printtechniek die zich onderscheidt door continuous-tone. In tegenstelling daarme zijn bijvoorbeeld inkjetprinters en laserprinters bi-level. De meeste printers beschikken over 4 kleuren: cyaan, magenta, geel en zwart (cmyk). Bi-level houdt in dat er per beeldpunt voor een kleur twee mogelijkheden bestaan: wel of niet. Op een bepaald punt wordt dus wel of geen cyaan aangebracht, wel of geen magenta enz. Dat betekend dat er per beeldpunt slechts 16 kleurmogelijkheden zijn (2 tot de macht 4). Natuurlijk is 16 kleuren veel te weinig om een foto te printen. Daarom maken bi-level printers altijd gebruik van rasters. Dit resulteerd in zichtbare puntjes, waarbij geldt: hoe grover het raster hoe zichtbaarder de puntjes.
Continuous-tone printers zijn in staat om per kleur vele niveaus te gebruiken waardoor per beeldpunt vaak duizenden kleuren beschikbaar zijn. Hiermee wordt een effect bereikt dat men nauwelijks kan onderscheiden van traditionele fotografie.
Nu nog iets meer over de verbruiksmaterialen van zo'n ding, iemand?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hmm, heb je geld over?

http://www.officeprinting...&go.x=7&go.y=6&cache=miss

Dit is dus een echte dye-sublimation printer en stervens duur per pagina... :'(

[ Voor 0% gewijzigd door Vorlon op 30-08-2002 15:19 . Reden: url doet het niet... ]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Zelfs wij (werk voor Xerox) betalen zo'n $6 per print..

• TripleM
Oeps.. Dan laat ik het denk ik maar overgaan.. :) Bedankt voor de info..