Toon posts:

[ASP] Selectie weergeven?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vrij nieuw met dit soort dingen, vandaar dat ik jullie hulp inroep. Ik heb een site waar je op moet inloggen middels een asp script. Werkt prima. Nu wil ik dat de site die je daarna te zien krijgt afhankelijk is van de username die je gebruikt. Of dat de inhoud van die site afhankelijk is van de user, kan ook. Heeft iemand enig idee (of een goede hint) hoe ik dit moet doen of waar ik hierover meer info kan vinden?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Querystring met username meegeven? login.asp?naam=usernaam

of gewoon een session variabele natuurlijk..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar zoals ik al zei ben ik vrij onbekend met dit alles, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een voorbeeld of zo.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:07

André

Analytics dude

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Ben je wel een beetje bekend met session variabelen?? Zodra de user ingelogd is kan je gewoon een variabele een bepaalde waarde meegeven, net als je normaal doet.. Verschil met session variabelen is, dat session variabelen de waarde houden..

Session("Loginnaam") = username

zo geef je b.v. een session variabele een waarde

username = Session("Loginnaam")

Dan aan de hand van de username kan je de pagina indelen zoals je zelf wilt..

en zo haal je 'm weer op.. Verder kan je er zelf heel veel informatie over vinden..
Het kan evt. dus ook met querystring, maar dit is denk een makkelijkere en handigere oplossing..

Verwijderd

Dat kun je dan het best met ASP oplossen, ik neem aan dat er een session gebruikt wordt bom te checken of iemand ingelogd is. Daaruit kun je waarschijnlijk ook opmaken wie dat is, en dus de juiste pagina weergeven. Dat is dus heel goed server-side op te lossen, en daarom geen W&G materiaal :)

Ik zou je willen aanraden om dan eerst eens iets over ASP te gaan lezen, en het een en ander te proberen. Een boek kan een goed begin zijn, maar ook op het internet is wel goede documentatie te vinden.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Pelle

🚴‍♂️

Tsja, verkeerde forum (deze hoort in Programming & Webscripting namelijk). Is echter van een dermate bedenkelijk niveau dat 'ie daar ook dicht gaat. Zoek eens met google naar asp tutorials ofzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.