Toon posts:

[FDISK] "fout bij lezen vaste schijf"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met fdisk partities gemaakt van 50% en 25%/25%, 1 actief gemaakt, toen c: geformatteerd, d: geformatteerd en toen ik e: wilde formatteren ging dat niet omdat ik geboot had met een win98 opstartdiskette die een virtuele schijf e: gemaakt had. Ik heb e: dus niet geformatteerd en ben gewoon win98 gaan installeren. Door die installatie hebben de cdw en dvd de letters e: en f: gekregen en heb ik alleen nog c: (40Gb) en d: (20Gb) over van mijn hdd (is IBM 80Gb). Het deel van 20 Gb dat ik nog niet geformatteerd had kan ik nou dus niet meer terugvinden. Als ik fdisk uit wil voeren krijg ik de melding "fout bij lezen vaste schijf" en dan sluit hij fdisk direct af. (zowel bij fdisk uitvoeren vanaf hdd als vanaf bootdiskette) Als ik fdisk /status gebruik dan geeft hij aan: 1 schijf 12000ennogwat Mb Gebruik 100% Vrij 1 :?
Dan: C: 40 Gb en D: 20 Gb.

Weet iemand wat hier mis gaat en wat ik kan doen om fdisk weer in te kunnen? Bvd.

Verwijderd

misschien kun je van de site van ibm een dostooltje downloaden waarin een geintegreerde fdisk inzit. Ik zoek ondertussen even

Probeer eerst dit eens: Drive Fitness Test (version 3.10) op de site van de IBM

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 22:50

Syzzer

Prutser

Probeer eens of Partition Magic die partitie ziet.
Als hij hem ziet, kun je hem gewoon vanuit PM formatteren.
Als hij hem niet ziet/aangeeft dat hij slecht is, moet je d8 ik gewoon die slechte kunnen verwijderen en een nieuwe aanmken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

anders een debug over het schijfje laten lopen.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:26
via tucows.xs4all.nl kun je een gratis versie van Norton Utilities downloaden, waaronder disc doctor. Laat disc doctor je HD controleren en hij zal de resterende ruimte wel weer terugvinden. Daarna heb je als het goed is weer toegang tot FDisk/Partition magic. Succes.