[DC] Nieuwe Exilim! Creditcard formaat camera!

Pagina: 1
Acties:

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Omdat ik op zoek ben naar een nieuwe camera kwam ik dit bericht tegen:

DP review nieuws

Hierin staat dat er een Exilim 2 mega-pixel uitkomt. Op zich lijkt 2 mpixel wat weinig tegenwoordig, maar let wel, deze camera is even groot als een creditcard (Natuurlijk wel iets dikker ;)):

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0208/exilimm2back-001.jpg

De camera komt dus ook als M versie, of te wel movie:
- Opnemen van grotere filmpjes met geluid
- Afdraaien/opnemen van mp3.
- Hierbij komt ook een koptelefoontje met remote: LCD display etc:
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0208/exilimm2-001.jpg

Al met al een compleet pakket. Volgens de pricewatch:
Casio Exilim EX-M1 332,-
8 Casio Exilim EX-S1 286,-

De Casio Exilim EX-M2 komt naar schatting 50$ hoger te liggen dan de EX-M1

Voorbeeld pics (vanwege bandwidth een link ernaartoe):
Voorbeeld Pics aziatische website

• Togt
DOH: Ik kan mijn post niet editten :( Sorry van dat te grote plaatje.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

tja en kijk dat mooie mini lensje...zal wel niet veel soeps zijn denk ik zo...

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Togt
Firecow schreef op 29 augustus 2002 @ 13:34:
tja en kijk dat mooie mini lensje...zal wel niet veel soeps zijn denk ik zo...
Oeps, ik had ook niet de nodige disclaimers toegevoegd om de elitaire opmerkingen te voorkomen:

- Het gaat hier niet om een hoge-kwaliteitscamera met de meest fantastische resolutie of lens
- Er zitten niet veel instellingen bij/op/aan, hoog snap-shot gehalte

Het gaat dus om een erg portable camera met een kwaliteit fotos die prima zijn voor de meeste mensen.

Verwijderd

leuk dingetje ja, ik heb hem zien liggen in de vitrine van een winkel (in Japan overigens). Echt klein, past mooi in je borstzakje :)

Verwijderd

kut, heb ik net een Exilim EX-S1 besteld :/
2 Mpixel had ik ook nog wel wat liever gewild als 1,2 Mpixel :(

Leek me verder opzich een mooi point & shoot cameratje. Geen moeilijke software (hij wordt gewoon als externe hd herkent), lekker klein, acceptabele foto's op 1280x960 maar aangezien ik ze toch niet af laat drukken en voornamelijk voor internet gebruik zijn foto's van 640x480 al genoeg. Bovendien kan hij al met weinig licht toe dus ook binnenshuis doet hij het goed zonder flitser. Alleen wel jammer dat hij van die klote SD/MMC kaartjes gebruikt. Ten eerste zijn die duur en ten tweede had ik liever Smartmedia kaartjes gehad aangezien die ook in m'n rio500 gaan. Verder had penlites misschien ook wat handiger geweest dan een interne batterij, maar ik ga deze camera toch niet meenemen op vakantie oid. En tenslotte is het wel een beetje jammer dat hij net geen macro modus heeft, maargoed daar valt ook wel mee te leven :)

• Togt
[quote]Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 14:04:
hm, komt er ook een EX-S2? Want ik heb net de Exilim EX-S1 al besteld (zie ook dit topic quote]

Ik zag je topic inderdaad, maar wilde geen uitgebreide reply geven wat er mooi is aan model 2 ten opzichte van model 1. Check even het casio forum op dpreview, daar staan wat mensen te tieren op deze (onverwachte) update.

Het is inderdaad een nieuwe, enige verschil lijkt de resolutie. Jammer genoeg hebben ze het joystickje nog niet groter gemaakt.

Versie 1 is prima voor point-click, maar goed, met 50$ verschil ga ik toch voor versie 2.

Verwijderd

sorry, zat m'n post nog wat te editten :P
was al aan het posten voordat het artikel helemaal had gelezen...

maar ik ben dus niet de enigste die het wel een beetje een klotestreek vindt. Zou het eigenlijk nog uitmaken of je 1,2 of 2 Mpixels hebt als je foto's van 640x480 maakt?

Die prijs van 286,- voor de EX-S1 zou ik trouwes niet van uitgaan, dat is als je 'm met een creditcard vanuit duitsland besteld. Bij de tweede winkel in de pricewatch kon ik 'm nerges op de site vinden. En tenslotte kwam ik dus uit bij www.foto-video-shop.nl die de EX-S1 voor 350 heeft. Die zal strax wel flink goedkoper worden met de EX-S2 derbij :'(

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
waarom zou je je post niet kunnen editten :?

geedit ;)

• Togt
Azrael schreef op 29 augustus 2002 @ 14:24:
waarom zou je je post niet kunnen editten :?
Probeer dat dan eens met jou laatste reply hier? Er is geen edit functie!

Verwijderd

Togt schreef op 29 augustus 2002 @ 14:30:
[...]

Probeer dat dan eens met jou laatste reply hier? Er is geen edit functie!
klik eens op dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
helemaal rechtsboven je post

• Togt
Als je problemen hebt met close-ups:

Lens Add-on

Afbeeldingslocatie: http://sumim.no-ip.com:8000/swiki/uploads/wiki/48/macro3.jpg

• Togt
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 14:32:
[...]

klik eens op dit knopje: [afbeelding]
helemaal rechtsboven je post
He! Waar haal je die vandaan. Ik zie hem niet!

Verwijderd

Togt schreef op 29 augustus 2002 @ 14:37:
[...]

He! Waar haal je die vandaan. Ik zie hem niet!
Hier in mijn geval:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.kooij/edit.png

Zojuist trouwes maar een mailtje naar die winkel verstuurd. Hopelijk kan ik 'm nog cancellen aangezien ze 'm net binnen hebben en morgen naar me op zouden sturen :/

• Togt
Mhm, ik heb dat icoontje echt niet staan, valt dat aan/uit te zetten, of zitten jullie op de oude forum-engine of zo?

Ik help het je hopen dat je nog kan cancellen.

Verwijderd

Als het goed is zit iedereen gewoon op het nieuwe react forum. Ik zit ook al ff te kijken bij de preferences maar hij is zo te zien niet aan/uit te schakelen :?

• Togt
Het bewijs:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~togt/anders/geenicoon.jpg

Ik ga op zoek naar de reden, dit is alleen om jullie duidelijk te maken dat ik niet lieg.

• Togt
Holy Shit! NM. Het komt omdat ik niet ingelogd zit. Anders is er geen edit icoontje, en ook geen quick reply.

Waarom ik na de eerste keer posten niet ingelogd blijf . . . . weet ik niet. Excuus voor mijn slow-wittedness.

Verwijderd

heh, ik zat net al te denken: lijkt wel alsof ie niet ingelogged is...
maar hoe kun je in hemelsnaam posten zonder ingelogged te zijn :?

net antwoord gekregen van foto-video-shop trouwes
ze kunnen het niet meer annuleren, is al opgestuurd :/
nouja, dan maar 1,2 Mpixel....

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

sjees, voor dat geld heb je een Canon A40, die zeker weten een stuk betere kwaliteit foto's maakt en ook film met geluid kan opnemen...

ok, hij's wat groter dan een creditcard, maar je wordt ook iets serieuzer genomen met de A40 dan met zoiets denk ik :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mooooody schreef op 29 augustus 2002 @ 15:32:
sjees, voor dat geld heb je een Canon A40, die zeker weten een stuk betere kwaliteit foto's maakt en ook film met geluid kan opnemen...

ok, hij's wat groter dan een creditcard, maar je wordt ook iets serieuzer genomen met de A40 dan met zoiets denk ik :)
Met een A40 ben je nog steeds een wannabe dgifotograaf, ik ook met mijn nog grotere Minolta Dimage S304. Je wordt pas echt serieus genomen met een Digitale SLR, dan gaan mensen voor je opzij als je zegt dat het moet voor de foto.

Size does matter.

Ik vind deze Casio in ieder geval wel beter als die kleine ceditcard dingen van fuji en Logitech. Hier heb je tenminste niet die verschrikkelijke Autobrite, een redelijke resolutie en een LCD. Mocht ik ooit nog een grotere camera kopen neem ik ook zeker een klein pocketmodel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Is 2Mpix niet gewoon zware onzin als je zo'n klein (brak?) lensje hebt?

Verwijderd

LordLynx schreef op 29 augustus 2002 @ 19:46:
Is 2Mpix niet gewoon zware onzin als je zo'n klein (brak?) lensje hebt?
zeker niet, dat kleine lensje doet niet onder voor een 'normale' lens. Hij is namelijk zo klein door een nieuwe techniek waarbij CCD en lens 1 geintegreerd onderdeel zijn. Het blijft natuurlijk wel gewoon een fixed focus lens, maar die 2 Mpixel is zeker niet overbodig.

En verder is hij idd aan de dure kant... ik heb zelf ook zitten twijfelen aan een Fuji Finepix, maar die exilim is gewoon lekker gebruiksvriendelijk en klein. Ik hoef echt geen camera waarvoor mensen aan de kant gaan. Dit is meer bedoeld om snel erges foto's van te kunnen maken ipv met een webcam. Simpel spul zoals ff een casemod laten zien, of een foto maken voor iets op ebay. Niet voor vakanties, natuurfoto's of dat soort dingen dus.

• Togt
Ik vind deze Casio in ieder geval wel beter als die kleine ceditcard dingen van fuji en Logitech.
Zonder lullig te willen doen Johny, dit toestelletje is de kleinste & lichtste op de markt. (Volgens DP review)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-03 14:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah, volgens mij is de optiek niet echt optimaal..... :X
Eerst pics zien.... dan ga ik oordelen, daar koop je hem natuurlijk voor. ;)

Whatever.

Pagina: 1