[Gezocht]VU-meter prog

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik zoek voor m'n profielwerkstuk een simpel programma'tje om het geluidsniveau op je line-in/mic-in te meten. Het liefst een programma waarme je dus niet hoeft op te nemen om je geluidsniveau te kunnen zien.

Weet/heeft iemand zown proggie? Dank!

Dato DUO synth voor twee

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Om het geluidsnivo op je line in weer te geven MOET je een opname starten.
Er is niets waarmee je hieromheen kan. :|

CoolEdit heeft wel een handige functie om de Line in weer te geven: "monitor record level" (F10)..., zonder echt op te gaan nemen, maar je soundkaart word wel in opname modus gezet.
Dus: start Cool Edit Pro en druk op F10.
Geen cool edit pro? Download de evaluatie versie hier http://www.syntrillium.com/download/

ps. Ik zie dat ik Cool Edit Pro 1.2 heb... Of F10 ook bij Cool Edit Pro 2.0 of 2000 werkt weet ik niet, anders start je maar gewoon een opname... :?

Alles kan stuk.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik ga het proberen. Ik heb Cooledit namelijk wel, maar ik gebruik het momenteel ook om geluid weer te geven via de line-out (ik ben bezig met een experiment met anti-geluid.)
Toch bedankt voor de tip.

Dato DUO synth voor twee

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Anti-geluid? Wat is dat?

BOINC stats

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 23:14
tegen trillingen (toch?)

• S-Force
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
Dat is toch precies het tegenovergestelde geluid, waardoor je het geluid kunt "opheffen".

Verwijderd

Geluid in fase en geluid uit fase. Net als dat je speakers uit fase staan als je de + en - omgedraaid hebt bij een speaker. In theorie krijg je dan op het ene signaal een -sin(fase 180 graden gedraaid) en wordt het sinussignaal uitgedoofd.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12

DinX

Motormuis

DiMension schreef op 29 augustus 2002 @ 14:06:
Ik ga het proberen. Ik heb Cooledit namelijk wel, maar ik gebruik het momenteel ook om geluid weer te geven via de line-out (ik ben bezig met een experiment met anti-geluid.)
Toch bedankt voor de tip.
Leuk projectje, hou ons een beetje op de hoogte hierover :)

Je wil dus een microfoon neerzetten dan, en dat je pc het het geluid in tegenfase terug uitstuurt ? Handig, zeker als dit kan toegevoegd worden aan het geluid wat er al speelt

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1