Ik hoor nu al een tijdje namen voorbij komen, en ik weet maar niet waar ze voor zijn. Ik ga een lijstje maken van alle 3D programma's waar ik wel eens van gehoord heb, en ik zal mn post editten als er iets bij komt wat ik nog niet genoemd heb.
En ja, ik heb de search gebruikt, maar aangezien 3D eruit gefilterd wordt kwam er weinig boven drijven op de woorden 'welk 3D programma'
Ik heb hieronder een tabel gemaakt, hopelijk een beetje leesbaar
Ik weet totaal niet of ik het goed heb ingevuld, en ik heb ook een flink aantal plekken leeggelaten. Ik zal ook wel (belangrijke) programma's vergeten zijn, dat weet ik zo niet. Dus, kunnen jullie me hiermee helpen?
Please deze hele tabel niet quoten, dan krijgen we strax alles door elkaar
En wat is het verschil tussen Solid en Surface renderen dan?
En ja, ik heb de search gebruikt, maar aangezien 3D eruit gefilterd wordt kwam er weinig boven drijven op de woorden 'welk 3D programma'
Ik heb hieronder een tabel gemaakt, hopelijk een beetje leesbaar
| Programma | Functie | Doel | Profi | Demo | Animatie |
| ISB | modelleren/renderen | het modelleren en exporteren van VRML scenes | nee | ja | nee |
| Terragen | modelleren/renderen | landschappen: bergen en wateren kneden | - | ja | - |
| Vue d'Esprit | modelleren/renderen | vooral landschappen, kleine objecten kneden | - | ja | ja |
| 3DsMax | modelleren/renderen | objecten kneden, combi met materiaal en lichtval | ja | - | - |
| Rhino | - | modelleren en renderen met nurbs | - | - | - |
| Maya | modelleren/renderen | objecten kneden | ja | - | - |
| Lightwave | modelleren/renderen | modelleren en renderen van objecten | ja | - | - |
| Brazil | renderen | vooraf gemaakte objecten renderen | - | ja | - |
| Bryce | modelleren/renderen | - | - | - | - |
| Softimage XSI | modelleren/renderen | - | - | - | - |
| Cinema 4D XL | modelleren/renderen | - | - | - | - |
| Plasma | modelleren/renderen | Lite versie van 3DsMax, met Shockwave & Flash renderer | - | - | - |
| FinalRender | renderen | - | - | - | - |
Ik weet totaal niet of ik het goed heb ingevuld, en ik heb ook een flink aantal plekken leeggelaten. Ik zal ook wel (belangrijke) programma's vergeten zijn, dat weet ik zo niet. Dus, kunnen jullie me hiermee helpen?
Please deze hele tabel niet quoten, dan krijgen we strax alles door elkaar
En wat is het verschil tussen Solid en Surface renderen dan?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs