Toon posts:

[vc++] eigen menu samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een programma aan het schrijven waarin ik de gebruiker een pulldownmenu samen will laten stellen. Nu kun je dat natuurlijk doen met een treecontrol, maar ik zou het er liever echt uit willen laten zien net zoals in de resources van visual c++ zelf wanneer je een pulldownmenu samenstelt. Iemand enig idee hoe je dit op een dialoog voor elkaar krijgt? Niet het menu van het dialoog zelf dus, maar bijvoorbeeld in het midden van het formulier die je dan zelf aan kunt passen en de gegevens (naam en structuur e.d.) in een db of zo op kunt slaan.

Ik ben benieuwd....

mvgr.

Duvadesa.

• Unifex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 13:57
Hoi Duvadesa,

Om een eigen pulldown menu te maken zul je gebruik moeten maken van de class CMenu. Ik heb wel wat voorbeelden hoe je van bestaande menu's (in de res editor) kunt tonen (contextmenu), aanpassen en uitschakelen etc. Maar het moet volgens mijn zeer zeker mogelijk zijn om items toetevoegen en een pointer mee te geven van de functie die ze moeten aanroepen (of een soort gelijke oplossing).

Ik zal vanavond als ik tijd heb even kijken of ik iets snels in elkaar kan flansen 8)7
maar misschien ben je er tegen die tijd zelf al uit.

Succes

Guess what we are not stupid, just ignorant!

Verwijderd

CMenu -> AppendMenu (...) is wat je zoekt. . .AppendMenu voegt 1 menuitem toe aan je menu

Verwijderd

Topicstarter
ik weet hoe je een menu in code samen kunt stellen, maar hoe laat je het menu standaard zien ipv achter een muisklik? En hoe maak je dat je net als in visual een menu toe kan voegen door een leeg vlak te selecteren enz. Hoe laat je het menu zien midden in het formulier?

Verwijderd

De menu resource editor tekent gewoon zelf de menu's voor je, dus maakt geen gebruik van de ingeboude functies in windows om menu's te bouwen.
Als je dus zelf op die manier een menu wilt bewerken zul je dat allemaal zelf moeten programmeren. Het handigste hiervoor is waarschijnlijk gebruik maken van een owner-draw control (ik verbaster meestal een button als ik zoiets nodig heb) en in die control zelf de events voor het tekenen en opbouwen afhandelen.
Je zou eens op codeguru.com kunnen kijken of iemand al zoiets heeft gemaakt of op een site met activex componenten. Ook zou je natuurlijk zelf zo'n activex control kunnen maken; shareware zou 't nog wat geld op kunnen leveren :)