Firmware atlas 10k3 flashen, zinvol?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hier : http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=24189

las ik wat over het flashen van de firmware van de maxtor atlas 10k3. Iemand met raid zei dat de prestaties beter werden, misschien ook wel de prestaties zonder raid.

heeft iemand wel eens de firmware geflased van een 10k3, of een atlas V?

(ftp://ftpdownload.maxtor....20Products/Disk_Firmware/)

En had het nut?

specs

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 15:35

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

In principe worden die firmwares niet voor niets uitgebracht. Soms is het om problemen of compatibiliteit te voorkomen/verbeten. Vaak levert het je ook snelheidswinst op. Anderzijds ist ook moeilijk in te schatten of het risico wat je er mee loopt (het kan verkeerd gaan) wel moet nemen, weegt het op tegen de voordelen.

Bij vga kaarten en mobo's blijkt het in de praktijk wel degelijk uit te maken, soms wel net zoveel als een nieuwe driver installeren. Dus uit dat oogpunt zou ik het wel doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• maratropa
  • Niet online
ja wie weet. Maar ik vind het wel een beetje link. Op zich werkt het goed nu. Maar als iemand het gedaan zou hebben, en het blijkt een redelijke winst op te leveren is het misschien de moeite waard.

specs

Verwijderd

Het is link, duur schijfje, geen garantie na flashen, duss als je geen problemen ondervind lekker oude firmware laten, anders kun je tussen de E450 en E1450 dokken voor die mogenlijk maar nog niet eens zekere paar procent snelheids winst, om het dan nog maar niet eens over je data te hebben.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik zeg altijd: Niet flashen zolang er geen problemen zijn. Maar ja..... wie ben ik :?

Je moet het natuurlijk zelf weten. Je neemt een risico ja :)

• maratropa
  • Niet online
In dit geval ben ik het met jullie eens denk. Voor een videokaart is de drempel wat lager, maar dit vind ik wat te link.

Het schijnt vooral te helpen als je raid hebt en de schijven niet dezelfde versie firmware hebben. Maar sinds ik geen raid heb...

specs

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ja ik heb tot twee keer toe mijn adaptec 29160N scsi kaart geflashed en twee keer naar de filestijnen geholpen. (ik kon het niet hebben dat er een nieuwe versie beshikbaar was en ik die niet had :+) nou ja gelukkig voor mij en mijn bankrekeing heb ik het creatief op weten te lossen door beetje zielig te doen in de winkel. meer zeg ik niet :X
Pagina: 1