Toon posts:

Welke cd-writer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok... ik zoek een cd-writer. niet te duur maar geen prul, maximaal 450,- Ik heb geen ervaring met die dingen dus ik zou graag wat commentaar willen van mensen met zo'n ding en hun ervaringen ermee.

(Het is overigens niet de bedoeling dat er dagelijks mee gebrand gaat worden, hoeft dus niet perse de snelste te zijn ;) .)

Verwijderd

plextor rulezzzzzzzzzzz

8*, is nog wel betaalbaar....

Verwijderd

Heej,

ik heb een Philips PCA460RW en die heb ik nu een jaar. De snelheid is 4x(write) en 4x(read).

Ik wil hem gaan verkopen dus als je interesse hebt mail mij dan:
solofonz@musicremedy.com

De prijs zit onder de prijs die ervoor wilt betalen.

Groeten

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

plextor is wel aan de dure kant :(

Koop GEEN HP!!!!!

Pak je rust!

Verwijderd

Topicstarter
jaro : Ik weet dat Plextor heel goed is maar een beetje duur. :(

Solofonz : De brander is niet voor mezelf (anders had ik wel een plextor gekocht ;) ) maar voor een goede kennis met minder verstand van zaken. Ze willen wel een nieuwe.

den the man : Waarom geen HP ? Kun je meer info geven ? Laat hij vaak een steekje(byte) vallen ? of kan hij niet elke cd-r branden ?

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik hoop dat er nog meer komen.

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
Ik zou een Sony 8*4*32* kopen,
omdat die betaalbaar is(449,- bij SWW Computers) en omdat bijna alle 8*4*32* branders het binnenwerk van Sony hebben - zelfs de Plextor(zie hardwareinfo.net-, dus...
Die zou ik kopen

Verwijderd

Bij Mycom hebben ze een leuk brandertje :
Philips Rewriter x8x4x32 IDE Retail+Softw. 475,00
Philips Rewriter x8x4x32 IDE OEM 450,00

Bij de Kijkshop hadden ze hem ook voor 449,00
Ik weet alleen niet of het de Retail of OEM versie was.
Verder , ja als je plextor wil dan zit je gelijk in een andere prijsklasse 600+

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Waarom geen HP?

Ik werk in een computerzaakje en we hebben verschillende merken branders verkocht zoals philips,hp,plextor,sony,enz. van de philips, plextor en sony hadden we geen klachten ontvangen (zoals hij brand niet meer). En bij die van hp... het duurde een 1/2 jaar en ze kwamen weer terug. Wat bleek? Het loopwerk was versleten (allemaal flubber plastic:)). Zodoende verkopen we hp alleen nog onder protest.

Dus daarom GEEN hp meer

Pak je rust!

Verwijderd

sony sucked ook heel erg,
ik betaal liever 100,- meer voor een plextor dan over een een kans van 1 op 4 hebben dat een cd lukt (ik heb hier ervaring mee)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan 1 merk aanraden!! :

Plextor!! :o

De 12/10/32 IDE Burnproof is zeer relaxed! 8-)

Brand zeer goed... heb nu 50 cd's gebrand en er is geen 1 cd mislukt. :)

Whatever.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 13:50 schreef meendering het volgende:
Ik kan 1 merk aanraden!! :

Plextor!! :o

De 12/10/32 IDE Burnproof is zeer relaxed! 8-)

Brand zeer goed... heb nu 50 cd's gebrand en er is geen 1 cd mislukt. :)[/quote]WHOEHOE da's goed nieuws, want maandag heb ik die ook 8-):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15
Ja plextor is goed!

en hij word ondersteund door CloneCD .)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Koop gewoon de Plextor 8/4/32 IDE Retail voor ong , 499,--

Zeb je zeker kwaliteit en software en cdr + rw.. + 1 jaar onsite garantie

Verwijderd

Mijn Sony 8*4*32 doet het perfect, ook met clone-cd. Nooit ergens last mee gehad :)

Plextor heb ik geen ervaring mee maar iedereen schreewt altijd meteen plextor dus dat zal dan wel de beste zijn.

Bij een kennis is een philiphs een keer ontploft serieus. Maar dat kan ook alleen die zijn.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 14:43 schreef The Fox het volgende:
Koop gewoon de Plextor 8/4/32 IDE Retail voor ong , 499,--

Zeb je zeker kwaliteit en software en cdr + rw.. + 1 jaar onsite garantie[/quote]Neem dan wel in overweging dat deze niet birnproof is, en die 12x10x32 wel :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Een korte blik op pricewatch:

Plextor 8x4x32 bij SWW computer 489,- retail dus ook nog met boekje yay. SWW is goed, heb zelf spullen binnen 1 dag binnen.

VErder heb ik zelf de Plextor 12x met burnproof - die roeled - dus als je vrienden 120 piek meer overhebben meot je die kopen, 616 piek bij www.hardwarehouse.nl

Wat wil je nog meer?

Doe iig deze 2 dingen NIET:
HP kopen, Philips kopen!!!!! die zuigen

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Wat wordt hier weer een boelshit verteld..
quote: Geen hp kopen, sony geen last mee maar hp flubber plastic e.d.

Ten eerste moet je dan ook zeggen WELKE HP je niet moet kopen want inderdaad de hp versies van 72xxi en lager hebben een philips loopwerk en daar zijn ontzettend veel problemen mee. Sinds de hp81xxi en hoger zit er geen philips meer in maar Sony crx. Dus wel even duidelijk zijn. Dat alle behalve de allerlaatste philipsversies problemen hebben is algemeen bekend. Sony daarentegen heeft absoluut geen problemen.
M'n vader heeft de hp8100i en ik heb de sony crx140 (zelfde als hp9100i). Brand alles, nooit coasters op 8x 4x 32x
Plextor is ook erg goed ja, zeker de laatste versies met burnproof van sanyo stand out of the crowd. Als je gewoon een 8x 4x 32x writer koopt is hp, sony, plextor allemaal een pot nat en allemaal even goed. Zorg er alleeen voor dat clonecd wordt ondersteund.

Nadeel van hp/sony zijn dat ze overburn onder nero nog niet ondersteunen. Nadeel van plextor daartegenover is dat die zeer kieskeurig is wat betreft de REwritables die je erin duwt.
Ik heb het dus over de 4x rewritable modellen van deze merken. Hoe de nieuwste writers het doen weet ik niet precies. Wel weet ik dat tegenwoordig met de nieuwste cdwriters het meer een keus is van welk software pakket wil ik erbij, tenzij je burnproof wilt hebben dan heb je maar 1 keuze.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb vanochtend bij een beurs (PC Discount) een LITEON 8x,4x,32x gekocht voor slechts F369,-

Het is dan wel geen goed merk maar hij brand top en je krijgt goeie software erbij enzo.
Plus het is een zacht prijsje.

Tenzij je kennis een dikke CD handel wil beginnen kan ik dit dingetje wel aanraden.

Suc6 verder

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Topicstarter
Tof dat ik zo veel reacties heb gekregen :)

Anywayz, meer als 500,- mag ie niet kosten.

Dus geen HP (vanwege plastic binnenwerk) of Philips(ook plastic binnenwerk)

Als de 8*4*32 inderdaad 499,- (of iets minder ;) ) is dan doe ik die, met een plextor zit je wel goed.

Anders een Sony 8*4*32 denk ik.

In ieder geval bedankt lui. Ik ga nu maar eens uitzoeken waar ik een vriendelijke computerboer vind ;)

Verwijderd

Geen Sony nemen, ding heeft geen overburning.
Neem de Ricoh 7080 ADP, 8x4x32, heeft Plex binnenwerk en support dus ook overburning(77 mins op een 74 mins cd). Prijs varieert van zo'n 400 tot 450 piek.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 22:31 schreef oppertweaker het volgende:
Geen Sony nemen, ding heeft geen overburning.
Neem de Ricoh 7080 ADP, 8x4x32, heeft Plex binnenwerk en support dus ook overburning(77 mins op een 74 mins cd). Prijs varieert van zo'n 400 tot 450 piek.[/quote]Maakt niet meer uit, ik ga volgende week in Zoetermeer bij SWW ff een Plextor 8*4*32 van 489,- ophalen. :) :) :)

Verwijderd

Die LiteOn heeft toch maar een 2MB buffer, is dat wel genoeg om goeie cd's te branden?

Verwijderd

Ik heb trouwens de Pioneer.304s.scsi.10x40x
en deze ding is RPC2 volgens 7thzone.com, mijn vraag kent iemand een firmware update voor dit ding zodat deze min. regiovrij kan gemaakt worden, thnxs.

Ik ga volgende week de Plextor 12 x 10 x 32 x
halen. Deze haal ik bij Mycom. momenteel hebben ze deze nog niet eens op de lijst staan, maar deze heeft er wel op gestaan op hun site. en voor rond 895,- netto. incl. alles wat je nodig heb om te fikken.

Meteen leverbaar hoop ik wel, en de ervaring met branders zegt vanzelf geen Ph. en ook So. ook geen Hp. En of ik nou wel of niet wil overburnen de softw,. doet toch de rest als je brander eenmaal goed fikt. people het maakt niet de techneuten komen op tweakers minder techneuten gaan naar gamers.nl joke ja.

De latere dus de 8x32x modellen en in ieder geval, vernieuwde hardware, firmw. lost veel problemen op. Genoeg problemen met Ph. goud frontje en zilver frontje de 4x modellen want firmware was niet gemaakt voor het apparaat dat deze firmw. al in zich had. Dat in dit geval ook met So. en Hp. 4x modellen, waardoor firmw. updates altijd nodig zijn. Prijzen lager is mooi meegenomen maar als het ding niks fikt ja. en het heeft ook geen nut heeft om een 12 x brander die toevallig ook 10x kan rewriten aan te schaffen, en dan nog op 4x lopen fikken. Ik bedoel gemiddeld wordt er een 8 speed brandertje gehaald, meest verkochte cdr's noem maar op die je kent kunnen gewoon 12x aan maar je systeem moet ook redelijk zijn, omdat de 4x branders al veel langer op de markt zijn en . Maar ik denk dat als je cdr en cdrw'tjes gaat gebruiken moet je in de tussentijd ook weten dat je cdees dit moeten supporten dus 12xwrite e en 10x rw. enzovoorts.

Ik laat niemand met zijn fikken aan mijn pceetje komen, gesnopen.

Verwijderd

Zeker geen philips !!!!!!!!!!!!!
alleen als je grijze haren wil krijgen..
Neem Plextor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

crazy gijs
Pagina: 1