Toon posts:

Hoe is het mogelijk? (dvix)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel voor de derde keer een film aan het compressen met flaskmpeg voor backup (Impostor) wat gebeurt er namelijk de film duurt meer als 93 min... ik koos voor de eerste keer

video : 910 kbit/s divx 3
audio: 128 kbit/s mp3

uiteindelijk was de film 640 MB

tweede keer!

video : 1000 kbit/s divx 3
audio : 128 kbit/s mp3

dit keer 670 mb!

derder keer!

video 1100 kbit/s divx 3
audio : 128 kbit/s mp3

675 mb!!!

Hoe is het mogelijk ? weet iemand hier antwoord op?

Verwijderd

VBR gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
nee aboluut niet gewoon divx low motion

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Gaat het hiet niet om divx :?

heb zelf nog nooit van dvix gehoord :s

Eeuwige n00b

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Leon schreef op 29 augustus 2002 @ 12:12:
Gaat het hiet niet om divx :?

heb zelf nog nooit van dvix gehoord :s
Anders ga je mierenneuken om een typo |:(

Verder, voor zover ik weet is divx altijd vbr alleen de kwaliteit van de vbr verschilt per divx versie.
Hier tenmisnte wel, divx3.11 met nandub is vbr en divx 5.02 met virtualdub is ook vbr. divx4 heb ik niet gebruikt want die gaf baggerresultaten :(

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat is er zo gek aan :? Hoe hoger de bitrate hoe groter de file :? Of bedoel je met 100kbit verschil maar 5mb groter :? Ik code ook wel vaak DivXjes en merk dat als je een hele hoge bitrate gebruikt (bv voor 2cd's) dat de file altijd kleiner is dan je zou verwachten, en ook kleiner dan dat die divx bitrate calculators aangeven.

Verwijderd

Maar wat is nu jouw probleem dan ? Als je de bitrate iets hoger maakt krijg je een iets betere kwaliteit en een iets groter bestand. Ja.. ;)

(Maak dus de bitrate 780- of zo..)

Verwijderd

Topicstarter
mmm ja ik vond het verschil erg groot... ik bedoel als je gaat rekenen mag je eigenlijk max een bitrate van 900 gebruiken (wil je hem op een 80 min branden) en ik kan nu al met gemak 1100.....

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Sick Nick schreef op 29 augustus 2002 @ 12:13:
[...]

Anders ga je mierenneuken om een typo |:(
Het zou om een andere (voor mij onbekende) codec kunnen gaan, you never know :)

En de bitrate die je aan kunt geven is volgens mij de MAXimale bitrate die de codec gaat gebruiken voor het coderen (of misschien het gemiddelde :?)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Uhh simpel, dan heb je een film met veel scherm oppervlakte met weinig of geen info, b.v. veel donkere sscenes.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2002 12:23 . Reden: Typo's e.d. ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Correct me when I'm wrong maar volgens mij zijn bepaalde frames wel makkelijk en andere niet makkelijk compressbaar . Dus bij die makkelijke frames kan ie een lagere bitrate gebruiken en bij de moeilijke een hogere. Het is allemaal variablel. Ik denk dat die film van jou een heleboeel makkelijke frames gebruikt waardoor je in totaal een hogere bitrate kan gebruiken. Maar nogmaals weet dit niet zeker.

Edit: makkelijke frames zijn dus zoals Hooi aangeeft...

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Bij het coderen met virtualdub kun je toch ook een metertje zien hoe groot elk frame (weet niet meer wat voor frame, P, U, whatever) is t.o.v. het frame wat hij om de zoveel tijd neemt (elk frame ertussenin is dus alleen het verschil met het hoofdframe)
Tenminste, dat neem ik aan.

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
donkere scenes dat klinkt goed... de film bevat veel donkere scenes

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft altijd geleerd dat donkjer/zwart juist veel werk is om te coden (en dat dat dus ook een van de redenen is om te croppen, los van het feit dat je bestand anders onnodig groot zou worden).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1