Toon posts:

Vidkaart onderclocken geeft probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me ati rage pro 32mb kaartje onderklokken omdat ie standaard alleen een klein zielig heatsinkje heeft.

En die word zo warm dat ie in spellen vastloopt. Nu heb ik powerstrip eropgezet en als ik naar onderclock geeft ie artifacts en blijft ie erin hangen.

Het is niet mogelijk om hier een koeler op te plaatsen omdat die heatsink erg klein is.

(er komt heel me beeld met strepen en artifacts vol te staan, kan er dan ook niet meer uitkomen)

Ik heb btw al een tijdje last van een samentrekkend beeld, dit is niet in het beeldscherm of bij de driver in te stellen. bijzowel xp als win98.

Is het gewoon een rotte videokaart ofnie?

Ps underclocken ivm ik een eigen pc ga maken, en deze van mijn ouders is. En geen gezeur over hete videokaarten krijg.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2002 12:02 . Reden: Was a mess ]

Verwijderd

ik denk dat je beter na kan gaan waarom hij zo warm wordt...

en anders heatsink eraf wippen en een grotere+fan erop zetten

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

koop anders zo'n PCI koeler, die je dan net onder je AGP slot plaatst. Die blaast dan koele lucht over je heatsink, het kost maar 10 euro en het is makkelijker dan een nieuwe koeler op je kaart zelf plaatsen.

MechWarrior || Monsters Game

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En hoe ver klok je 'm onder? Bij te ver onderklokken zal het waarschijnlijk ook fout gaan (dan: proc. stuurt vrolijk bergen info naar videoplank, die te traag is om deze te verwerken)...
Kan het aantal mHz-en van de videoplank eigenlijk lager zijn dan je FSB?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
johnnyv.nl schreef op 29 augustus 2002 @ 19:27:
En hoe ver klok je 'm onder? Bij te ver onderklokken zal het waarschijnlijk ook fout gaan (dan: proc. stuurt vrolijk bergen info naar videoplank, die te traag is om deze te verwerken)...
Kan het aantal mHz-en van de videoplank eigenlijk lager zijn dan je FSB?
Ehhh, het aantal MHz van je videokaart heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met de FSB. Kijk maar eens naar een TNT, daar liep de core standaard op 90MHz en werkte het ook wel met een FSB van 100MHz :)
Te ver onderklokken maakt niet uit, als de videokaart het niet kan verwerken zo snel, dan wacht de cpu langer...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
VinnieM schreef op 29 augustus 2002 @ 22:27:
[...]

Ehhh, het aantal MHz van je videokaart heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met de FSB. Kijk maar eens naar een TNT, daar liep de core standaard op 90MHz en werkte het ook wel met een FSB van 100MHz :)
Te ver onderklokken maakt niet uit, als de videokaart het niet kan verwerken zo snel, dan wacht de cpu langer...
Maar dan krijg je dus mogelijk wel vertekend beeld/artefacts...
Pagina: 1