VPN, werkt maar 1 kant op ?

Pagina: 1
Acties:

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:53

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Ok, ik heb samen met een maat een VPN verbinding opgezet tussen 2 vigor 2200e met een vaste internet verbinding, we hebben samen het voorbeeld gebruikt op www.draytek.co.uk, het voorbeeld op de nl site werkt niet, en is iets anders. Nu is het probleem dat ik wel bij hem binnen kan komen ("dailen") maar hij niet naar mij toe kan. Ik gebruik als router IP 192.168.10.1 en hij 192.168.1.1. We hebben alle protocollen geprobeert, PPTP, IPsec enz user namen met en zonder passworden, het maakt allemaal geen verschil, ik kan wel naar hem "dialen" maar hij nooit en ten never naar mij. En ff voor de duidelijkheid, we hebben de calldirection op both staan en voor dail in en out een user aangemaakt. Wat zou het probleem kunnen zijn ?? Op zich is het niet zo'n probleem maar we willen gewoon dat het beide kanten op kan werken !

Router "mij"
Gateway IP 192.168.10.1
Network IP 192.168.10.0
Subnet 255.255.255.0
WAN IP "myisp, :) )"

Router "hem"
Gateway IP 192.168.1.1
Network IP 192.168.1.0
Subnet 255.255.255.0
WAN IP "zijnisp, :) )"

Probleem 2, :) Als ik naar hem "dail" dan gebeurt er nog nix in windows, ik moet d.m.v. VPNsmarttool ook nog ff verbinding maken. Wat er dan gebeurt is dat mijn PC aan zijn router gekoppeld wordt. Eigenlijk willen wij dat de routers aan elkaar gekoppeld worden zodat we elkaars netwerk kunnen zien, m.a.w. we willen 1 groot netwerk creeren. (we hebben beide meerdere pc's, tja anders had je ook geen router nodig, :) ) is dit mogelijk ? We gebruiken biede win2k prof.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Kijk eens hier: http://www.valadis.nl/support/v2v.php
Hier staat het mooi uitgelegd.
effe de getalletjes invullen en er wordt een auto-voorbeeldje gemaakt :)

/edit:

ps: Deze link had ik binnen 2 minuten naarboven "gegoogled" :)

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 12:37:

/edit:

Tja, ik dacht dat ik in mijn post wel had laten merken dat ik beide sites van draytek goed bekeken had, deze link staat daar nl. ook. Het is nix anders dan het voorbeeld met andere getallen invullen en met die instellingen werkt het dus niet. Het invullen van het Lan2lan scherm levert geen problemen op, we snappen alleen niet waarom het maar 1 kant op werkt, ligt dat aan de IP range die we gebruiken ofzo?
Maar idd geval bedankt voor de moeite, :)

Verwijderd

Nu volg ik je even niet meer. Je zegt dat je met de usernames/passwds gespeeld hebt. Dit heb je volgens mij niet nodig als je een vpn-connectie wilt maken.

Je hebt wel de shared key ingevuld op beide routers?
Misschien toch een aantal firewall regels niet helemaal lekker geconfigureerd?
Wat bedoel je met dialen vanaf windows ? Je maakt toch een vpn tussen router en router ?

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 12:50
Tja, ik ben dus die 'maat' met wie Cavie probeert een VPN op te zetten. Cavie kan wel naar mij dialen, en de VPN-verbinding komt dan ook netjes bij ons allebei op de router onder 'VPN connection management' te staan. Alleen kunnen we dan nog niets, nog niet eens pingen. Bovendien werkt het alleen maar als Cavie naar mij dialt, en andersom niet. Als ik naar hem dial wordt er niet eens een VPN verbinding gemaakt.

Een andere manier waarop we het hebben geprobeerd, is met de zogenaamde 'Smart tool' die hier in de 1e post ook al staat genoemd. Dat programmaatje doet in feite niets anders dan in Windows onder 'Network en Dial-up connections' een nieuwe verbinding plaatsen. Als Cavie op die manier naar mij belt, wordt de verbinding gemaakt, en kan hij de pc's in mijn netwerk pingen op hun eigen ip, en kan ik de pc van hem pingen waarmee hij de verbinding tot stand heeft gebracht (op het adres 192.168.1.202 in plaats van het eigenlijke adres in zijn netwerk, maar dat is normaal volgens mij). Andersom werkt het overigens niet, ik kan niet met dat tooltje een verbinding naar hem maken, dan krijg ik doodleuk de melding 'There is no answer'. Bovendien, ookal zou het wel werken, dit is niet de bedoeling, want wij willen de twee routers aan elkaar koppelen, zodat alle pc's van beide netwerken in een groot netwerk komen te hangen, en niet één pc aan het netwerk van de ander (want dat is wat er in feite gebeurt met het tooltje).

Dus, even samengevat:
Dial met de router van Cavie naar Maniakje -> verbinding komt tot stand, pingen gaat niet
Dial met de router van Maniak naar Cavie -> er komt geen verbinding tot stand
Dial met Smart Tool van Cavie naar Maniakje -> werkt (maar is slechts voor 1 pc)
Dial met Smart Tool van Maniakje naar Cavie -> "There was no answer"

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 16:37:
Nu volg ik je even niet meer. Je zegt dat je met de usernames/passwds gespeeld hebt. Dit heb je volgens mij niet nodig als je een vpn-connectie wilt maken.

Je hebt wel de shared key ingevuld op beide routers?
Misschien toch een aantal firewall regels niet helemaal lekker geconfigureerd?
Wat bedoel je met dialen vanaf windows ? Je maakt toch een vpn tussen router en router ?
Ok, als er een VPN verbinding is tussen de routers (en dan is het nog client "dailout"-server "dailin") dan zie nog nix in windows. Er is dan wel vpn verbinding, maar windows kan daar nog nix mee, je hebt extra software nodig om een verbinding te maken met de VPNtunnel, dat doe je bv. VPNsmarttool. Dan ligt er nog aan hoe de verbinding tot stand wordt gebracht, de client hangt aan de server, je kunt dan alleen de pc waar VPNsmarttools opstaat aan het andere netwerk verbinden, dus m.a.w. je koppelt de client PC aan de router van de server. Wat wij dus willen is 2 netwerken aan elkaar koppelen d.m.v. VPN.
De passwords zijn idd niet nodig, alleen begrijp ik nix van die shared key?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 12:37:

/edit:

Opgelost. Kennelijk is het verschil tussen PPTP en IPsec een soort 2weg verbinding. wij hebben pptp gebruikt. :|
/zeurmode
er zit een fout op die website, nl router 1 en router 2 moet je om wisselen anders zit je te connecten naar jezelf, en dan is het logisch dat het niet werkt, 8)7
/zeurmode off

pingen is nu mogelijk, alleen ziet windows niet de andere pc's aan de andere kant. Is dat op te lossen ?

toch _/-\o_ marijntje.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon \\ipdadres doen

Iperf

Verwijderd

Je zult ergens in een van de netwerken een wins server moeten installeren. De clients moeten wel het adres van de wins-server weten. Dan zie je alle pc's in netwerk omgeving. Maar zoals fish al zei moet \\ipadres ook werken.
Pagina: 1