Toon posts:

[opinie] de beste newbee distro

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er verschijnen in dit forum nogal wat newbee vragen bijvoorbeeld omtrent iets aan de praat krijgen onder Linux. Heel vaak komt het in zo'n topic al snel neer op: "Probeer eens Red Hat of Mandrake, want dat werkt makkelijker".

Ik zelf ben een behoorlijke computer freak / nerd... vul iets naar eigen smaak in :) maar op het Linux vlak ben ik nog een behoorlijke newbee. Ik wil gewoon weten hoe iets werkt ! Ik heb uiteraard redhat, suse en mandrake uitgeprobeerd, maar net als in MS Windows blijf ik toch op een bepaald niveau hangen en ik blijf alles iets te ondoorzichtig vinden. Als je zo lui als ik ben, dan word je met deze distro's niet gedwongen om tot de bodem te gaan.
Dus ik heb de LinuxFromScratch handleiding er bij gepakt het hele zaakje gedownload en ik ben gaan bouwen... en hoewel het niet over rozen ging, ging er wel een wereld voor mij open. Toen het eenmaal ongeveer werkte en ik het na eindeloos compileren toch een beetje vermoeiend begon te vinden ben ik overgestapt naar Slackware, en die distro is gewoon cool.

Met een lang verhaal wil ik eigenlijk zeggen... Als je echt iets over de binnenkant van een linux distro wilt weten moet je heel veel lezen en doorbijten en dan kun je ook als Newbee wel wegkomen met Slackware, Debian of LFS.
Heb je alleen een anti MS houding, maar wil je niet teveel moeite in een ander OS steken én heb je zin in Linux, kies dan voor Redhat, Mandrake en dergelijke...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sorry dat ik 't zeg maar ... wat is dit voor toevoeging voor NOS? dit was denk ik / weet ik bij iedereen al bekend :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
Dit was een subtiele hint aan een hele hoop topicstarters en een poging een flamewar te voorkomen O-)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 12:07:
Dit was een subtiele hint aan een hele hoop topicstarters en een poging een flamewar te voorkomen O-)
Eh.. Maar wat is je vraag ? Of je discussie punt ? Zonder een van die 2, is dit een redelijk nutteloos topic volgens mij :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

moto-moi schreef op 29 augustus 2002 @ 13:09:
[...]

Eh.. Maar wat is je vraag ? Of je discussie punt ? Zonder een van die 2, is dit een redelijk nutteloos topic volgens mij :?

Juist :)

Dit gaat zo nergens heen. Om nog maar niet te spreken over het feit dat dergelijke "conclusies" bijna dagelijks in NOS getrokken worden.

Kortom hier schiet niemand iets mee op.

Better luck next time, zullen we maar zeggen ;)

Dit topic is gesloten.