Toon posts:

sony xs-k1330-x goede speakers voor auto?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde vandaag deze speakers gaan halen van Sony omdat mn andere van Pioneer stuk gegaan zijn, omdat er een wasmachine in mn auto moest en die heeft de draadjes losgetrokken van de boxen en die krijg ik onmogenlijk nog vast.
Nu is mijn vraag ik wil toch een beetje een normale goede kwaliteit bas hebben.
Bij die pioneer was dat nog net in orde zonder subwoofer, maar hoe zit het met deze boxen van sony?
geven ze een goede bas of moet ik van het zelfde typen (xplode) toch nog een apparte subwooferbox bij nemen?
De bas hoef niet extreme te zijn al hij maar goed is :D
BTW wie heeft er ervaring mee met deze speakers?

Verwijderd

Als het 2-weg zijn moet je ze niet nemen.

Neem dan die ovale (ja, iets lastiger inbouwen) xsk17nogwat ofzo zijn ook goede.

Maar die 13(diameter) 30 (eindserie) zijn imho matige speakers, weinig laag en vage hoge tonen.

Verwijderd

Topicstarter
het is een 3 weg speaker van Sony.

Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/sony/sony-xs-k1330-X.jpg

Verwijderd

Topicstarter
en dit is de eventuele subwoofer die ik erbij neemt als hij geen goede bas weergeeft.

Sony XS-L1035
Subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/privatedata/images/Artikel/ar_1094_PIC.jpg

Verwijderd

En de doorsnee cq. inbouwmaat ? (17 cm geeft toch een iets betere bass >:) )

Deze heb ik :XS-K1730 kwa specificaties dan, ik had ze nog in de opruiming voordat ze exploid rood waren. :)
Slechts voor 75 piekies ofzo. :)

Maar ik denk dat ik er nog eens een subwoofertje bijhang met een leuke versterker. })

Verwijderd

Topicstarter
die xs-k1730 die jij hebt is een wat duurdere versie van die ik wil hebben volgens mij.
De specs zijn hetzelfde enkel het vermogen is wat groter bij jou

Diameter 13 cm
3-weg
160 watt max vermogen
Frequentie 45-25000 Hz

Verwijderd

Topicstarter
maar weet er iemand of eruit deze boxen ook een leuk woofje uitkomt of moek dan echt een subwoofer dr bijhalen ?

Verwijderd

Hmm ik heb die kleine 10cm en 15cm (geloof ik) gehoord bij een maat van me en ik kreeg echt koppijn bij dat geluid hij heeft ze er nu voor de sier in zitten en een paar pioneers aangeschaft. Dus koop liever een paar goeie pioneer ovale 3-weg speakers en die subwoofers van sony zijn ook niet echt alles.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 12:05:
maar weet er iemand of eruit deze boxen ook een leuk woofje uitkomt of moek dan echt een subwoofer dr bijhalen ?
Ligt ook aan je speaker montage en plaatsing uiteraard.

Ik heb ze op een MDF maatgezaagde hoedeplank gemonteerd en er komt op zich een goeie bass uit.
Sommige (niet audio kenners) denken dat er wel een woofer achterligt maar dat is niet zo.
Een leuke subwoofer ga ik waarschijnlijk nog eens op de zwarte markt in beverwijk halen. ;)

Verwijderd

Was laatst bij Halfords, want ik wilde precies dezelfde Sony speakers als jij gaan halen. Heb ze toen vergeleken met de Pioneer 1375 en de Pioneer 1395 speakers.
Zelfs die Pioneer 1375 2-weg speakers klonken beter dan die Xplod speakers en die zijn nog wel 3-weg. Als je echt kwaliteit wil, koop dan die Pioneer 1395.
Ik zou in ieder geval voor het merk Pioneer gaan.
Pagina: 1