Laptop wordt enorm heet

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb op mijn werk een laptop in een vitrinekast staan waarop de hele dag een powerpoint presentatie draait.

Nu wordt de laptop enorm heet, vooral het gedeelte dus waar de processor zit. Extra koeling in de vitrine is niet mogelijk.

Hoe kan ik de laptop beschermen? Bestaat er iets waardoor de pc minder hard hoeft te werken? zodat ie minder warm wordt?

Ik hoor graag jullie meningen.

Specificaties laptop:

Mobile Athlon 4 1600+
256 MB Geheugen
Windows XP
20GB Harde Schijf
S3 Savage 4 graphics card

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

4 pootjes van 5 cm hoog maken en m daar op zetten, heeft ie meer koele lucht aan de onderkant.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:50

Lief Adje

Love is in the air

heeft die cpu niet zoiets als speedstep (ik weet het dit is de intel term) en kun je daarmee de cd cpu wat intemmen, want een XP1600+ is wel een overkill voor een PPP

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lief_Adje schreef op 29 augustus 2002 @ 11:43:
heeft die cpu niet zoiets als speedstep (ik weet het dit is de intel term) en kun je daarmee de cd cpu wat intemmen, want een XP1600+ is wel een overkill voor een PPP
Jep: PowerNow!

Volg daarnaast ook de suggestie van Sick Nick, dat moet zeker ook het eea helpen :)

Verwijderd

Bij ons op het werk hebben iets soortgelijks. In jullie "vitrine kast", bij ons receptieraam, hebben we naast de laptops (er staan er 6), een paar mini fans neer gelegd. Achter een stukje reclamekarton. Minifans, van oude procs, die de hete lucht via een kleine spleet in het raam naar buiten blaast.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Een laptop 24/7 draaien is dat ook niet een beetje overkill eigenlijk? (Ik weet niet of ie 24/7 draait, maar 8 uur is ook lang ;))

Verwijderd

Gewoon een zak ijs erop :P

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 22:26

Rashann

Zoek de hond...

Installeer anders iets als CPU Idle... dat kan ook wat graadjes schelen.

If nothing is written below, I was the last to reply...

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03
Inderdaad gewoon een fannetje in de kast hangen die voor wat circulatie zorgt is imo de beste oplossing. Softwarematig kan je weinig doen helaas.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Pagina: 1