Ik ben bezig met bouwen van een web-site waarop klanten online kunnen bestellen. Ik heb daarvoor al gemaakt o.a. MS Acces database met daarin benodigde tabellen enz. Ook heb ik al een online catalogus met daarin de artikelen uit de database. Hetgeen wat nu niet wil lukken is het contrueren van een handige bestelmodus.
Ik wil graag dat klanten vanuit de catalogus een paar artikelen kunnen selecteren / aanvinken en vervolgens op bestel drukken zodoende een overzicht krijgen van de bestelde artikelen. En vervolgens moeten ze verder kunnen gaan met bevestigen.
Ik heb ondertussen al begrepen dat men hiervoor met session variabele werkt, nu heb ik daar te weinig kennis van om dat te gebruiken hiervoor, daarom gaarne wat tips en dergelijk hoe ik deze verwerk in me site. Hieronder tref je me ASP gedeelte aan waarmee de klanten kunnen selecteren / aanvinken wat ze willen. Ik kan evt. nog meerdere delen van me site hier posten als je dat nodig denk te hebben.
<%
Dim conArtikel, rstArtikel, dir
dir = Request.ServerVariables ("APPL_PHYSICAL_PATH")
Set conArtikel = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conArtikel.Open "Data Source=D:\InetPub\wwwroot\webdir\1i3/1034355/qwesty.mdb; Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
Set rstArtikel = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstArtikel.Open "Artikel", conArtikel, 2, 2
do while rstArtikel.EOF = false
Response.Write("<TR><TD>" & rstArtikel("art_nr") & "</TD>" )
Response.Write("<TD>"& rstArtikel("omschrv") & "</TD>" )
Response.Write("<TD>"& rstArtikel("BTW") & " </TD>" )
Response.Write("<TD>"& "€ " & rstArtikel("prijs") & "</TD>")
%><TD><INPUT type="checkbox" id=checkbox1 name=chkbestel></TD></TR><%
rstArtikel.movenext
loop
rstArtikel.Close
conArtikel.Close
%>
Ik wil graag dat klanten vanuit de catalogus een paar artikelen kunnen selecteren / aanvinken en vervolgens op bestel drukken zodoende een overzicht krijgen van de bestelde artikelen. En vervolgens moeten ze verder kunnen gaan met bevestigen.
Ik heb ondertussen al begrepen dat men hiervoor met session variabele werkt, nu heb ik daar te weinig kennis van om dat te gebruiken hiervoor, daarom gaarne wat tips en dergelijk hoe ik deze verwerk in me site. Hieronder tref je me ASP gedeelte aan waarmee de klanten kunnen selecteren / aanvinken wat ze willen. Ik kan evt. nog meerdere delen van me site hier posten als je dat nodig denk te hebben.
<%
Dim conArtikel, rstArtikel, dir
dir = Request.ServerVariables ("APPL_PHYSICAL_PATH")
Set conArtikel = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conArtikel.Open "Data Source=D:\InetPub\wwwroot\webdir\1i3/1034355/qwesty.mdb; Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
Set rstArtikel = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rstArtikel.Open "Artikel", conArtikel, 2, 2
do while rstArtikel.EOF = false
Response.Write("<TR><TD>" & rstArtikel("art_nr") & "</TD>" )
Response.Write("<TD>"& rstArtikel("omschrv") & "</TD>" )
Response.Write("<TD>"& rstArtikel("BTW") & " </TD>" )
Response.Write("<TD>"& "€ " & rstArtikel("prijs") & "</TD>")
%><TD><INPUT type="checkbox" id=checkbox1 name=chkbestel></TD></TR><%
rstArtikel.movenext
loop
rstArtikel.Close
conArtikel.Close
%>