Een aantal onflicten bij zelfbouw

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:17
Ik heb van de week een systeem inelkaar gezet, wilde dat weleens proberen. Maar nu krijg ik de ethernet kaart bv niet aan de praat, toen ben ik bij SysteemInfo gaan kijken of er misschien een IRQ conflict was en zag ik dat er nog meer conflicten waren in het systeem.

Kan iemand mij vertellen wat ze te betekenen hebben en hoe ik ze kan oplossen?

Hier de conflicten in een afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://www.yoi.nl/fouten.JPG

_/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door bdu op 29-08-2002 11:26 . Reden: ps. kan de topic niet meer renamen maar er staat een foutje in, ookal. ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als je windows met ACPI geinstalleerd hebt, dan is het heel normaal dat IRQ's gedeelt worden. Die kun je dan ook niet veranderen. Als je ethernet kaart niet acpi compatible is dan kan het een probleem zijn.

specs

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dat zijn geen conflicten hoor... Zo gaat die IRQ verdeling gewoon, dat wordt allemaal prima geshared...

• bdu
ACPI? kan je me dat uitleggen?

• bdu
Kippenijzer schreef op 29 augustus 2002 @ 11:26:
Dat zijn geen conflicten hoor... Zo gaat die IRQ verdeling gewoon, dat wordt allemaal prima geshared...
Dus is er eigenlijk niets aan de hand?

Weet je misschien ook waarom de ethernet kaart niet werkt. :? Hij geeft aan dat hij nieuwe hardware heeft gevonden en vervolgens instaleerd hij de drivers die met een floppy erbij zitten en als hij klaar is dat geef hij dat het niet corect werkt.

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
staat er ook een reden bij?

• bdu
nee alleen dat hij een conflict geeft

• bdu
Net flipte me systeem helemaal, toen heb ik die ethernet kaart er maar uitgehaald en nu doet ie weer redelijk normaal dus ik laat het zo wel ik koop wel een nieuwe ethernet kaart,

bedankt voor jullie tijd

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08

LopeZ

Too much is never enough

Geen hardware vraag maar WOS vraag, en euh je hele netwerk doet ut niet aangezien hij geen irq heeft aan die lijst van jouw te zien :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.