Toon posts:

hard disk over zetten, naar ander systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben ff een nieuw systeempje aan het in elkaar freubelen en vroeg me af of ik een mn hard disk zonder te formateren of iets gewoon met win xp over kan zetten naar mijn niewe pc... Wel ff drivers verwijderen, jah, maar moet er verder dan nog iets gebeuren?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
de HAL en -mass-storagedevicecontroler moeten wel het zelfde zijn, pnp kaarten mag geen probleem opleveren, meestal zal een nieuwe install noodzakelijk zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gaat bijna altijd goed ...........

Opniew instaleren is bijna altijd beter ......

Iperf

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Van een ATA-33 mobo naar een ATA-100 mobo resulteerde bij mij in een niet-bootbaar systeem. :(

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Sysprep draaien voordat je overgaat. dan zal hij o.a. opnieuw scannen voor hardware.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb vandaag mijn mobo vervangen, zonder een nieuwe install.
gaf wat probs, maar win2k draaide wel door
moet ik wel zeggen dat het dezelfde chipsets waren.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

tja ik heb een tijdje terug een oud Pentium 2 moederbord verwisseld voor een MSI 6163 Pro + nieuwe processor en ook ander geheugen (oude moederbord wilde persé PC66 SDRAM zien en anders moest het Edo zijn, edo dus...) en dat heeft Windows 98 ook zonder al te veel gezeur overleefd :)
Het draaide zelfs nog stabiel ook!

_/-\o_ Windows 98/2000 _/-\o_

Hoi

Verwijderd

hmmz, als de chipsets hierbij hetzelfde zijn,dus bijv VIA, ofzo dan zie ik geen groot probleem, maar als het een andere chipset is, dan kunnen wel rare dingen gebeuren, zoals vastlopers of dergelijke.Als het een andere chipset is, zal ik wel een clean install aanraden.

maar Suc6 verder dan.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Varienaja schreef op 29 augustus 2002 @ 23:27:
Van een ATA-33 mobo naar een ATA-100 mobo resulteerde bij mij in een niet-bootbaar systeem. :(
Daar had ik ook last van, maar ik had niet meteen door dat dat het was. Ik dacht m'n schijf het niet goed deed op het nieuwe mobo. Maar even herinstall en alle werkte prima :-)
Pagina: 1