Toon posts:

Thermaltake Volcano 9 "Coolmod"

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als een complete newbie :? het forum van voor tot achter doorgeploegd de afgelopen weken en na het aanschaffen van een Athlon 2100+ er achter gekomen dat het slim is om de standaard processor koeling te vervangen door een échte koeling. En tot zover begreep ik het....

Ik ben van het type "hamer pakken en weg met die koeling" 8)7 en er dan opnieuw een koeling opzetten. Maar dat zal wel niet gaan d8 ik. Zijn er ergens sites waar uitgelegd staat hoe je een koeling vervangt door een nieuwe en is dat erg moeilijk. Wat kan ik aan verbeteringen verw8ten? En wat is nou die smerige koelpasta waar steeds over gesproken wordt...

Als laatste, ik kwam de fan tegen van Thermaltake die er wel lollig uitziet: http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v9CoolMod.htm Heeft er iemand al ervaringen met deze fan, of kan ik beter iets anders nemen (en zo ja wat).

Verwijderd

Hey welkom op GoT! Als newbie wordt er van je verwacht dat je de FAQ ffies leest ;)

De pasta is troep om het contact tussen HS en proc te verdeteren. Altijd gebruiken dus en heel weinig.. Je HS haal je eraf met een schroevendraaier. Er zit een clip op en die moet je los maken door er een schroevendraaier in te steken. Kijk wel uit voor je mobo. Je zal niet de 1e zijn die uitschiet.

Edit:
Voordat je een topic opent _moet_ je eerst de search gebruiken. Anders wordt het een chaos van topics hier ;) In de search staat bijna alles waar je als beginner mee te maken krijgt.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Wil je de CPU nog gaan overklokken ... of standaard laten ?
En hoeveel wil je aan een nieuwe cooler uitgeven ...

Voor overklokken zijn er wat namen die erg goed zijn:
ThermalTake AX-7
PAL8045
Swiftech

Dit zijn de koelers van het type KOELEN

Daarnaast moet bij bovenstaande, meestal, een fan uitgezocht worden.
Delta voor Herrie en Koeling met Hoofdletters ;)
Papst voor stilte

Dan zijn er natuurlijk ook nog de alternatieven koelers,
de Volcano 7+ is niet verkeerd, en heeft 3 standen stil, normaal, herrie. Met bijbehorende koel standen ;)

Woei ... dat aws het wel weer....
Nee ik verveel me niet op me werk ;) :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

De V9 is trouwens een leuke cooler, maar koelt dus voor geen meter vergeleken met de koelers die hierboven staan. De 7V is redelijk, maar maakt echt een takkeherrie. De Alpha's en Swiftechs ed koelen met een stille fan net zo goed als een V7 op schreeuwstand. Om even het verschil aan te geven..

Edit:

De AX-7 is van Thermalright btw. De PAL8045 van Alpha.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, en ja ik wist dat ik een antwoord zou gaan krijgen met de opmerking dat de FAQ's gelezen moeten worden. Dat heeft zo ongeveer iedereen. Staat hier zo godsallemachtig veel dat ik er gewoon eens voor moet gaan zitten, want je zit rustig een paar uur te lezen. Het is al een heel werk om een forum bij te houden zoveel komt erbij aan topics.

Anyways, de bedrading zoals de proc-koeler nu is aangesloten kan ik gewoon overnemen bij een andere koelr of is dat een gevalletje van RTFM?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de CPU gaat ik niet overklokken, da's me te ingewikkeld en veroorzaakt vast teveel hitte. En de fan moet natuurlijk wel een beetje fancy zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 10:50:
Thanx, en ja ik wist dat ik een antwoord zou gaan krijgen met de opmerking dat de FAQ's gelezen moeten worden. Dat heeft zo ongeveer iedereen. Staat hier zo godsallemachtig veel dat ik er gewoon eens voor moet gaan zitten, want je zit rustig een paar uur te lezen. Het is al een heel werk om een forum bij te houden zoveel komt erbij aan topics.

Anyways, de bedrading zoals de proc-koeler nu is aangesloten kan ik gewoon overnemen bij een andere koelr of is dat een gevalletje van RTFM?
Verschil per koeler.. Sommigen gaan gewoon op je mobo. Maar ik verzeker je dat je bij sterke fan's een molex nodig hebt (een molex is een stekkertje die ook in je HD gaat enzo). Als ze een molex hebben zit er meestal een draadje apart bij voor naar je mobo om de rpm te meten.

Verwijderd

Topicstarter
En die fan die er 'standaard' op zit die kan dus niet genoeg koelen. Wat zijn eigenlijk de nadelen van een standaard koeler, sterft je proc dan een gewisse dood?

• TDLofCC
Oooooppppz ... |:(

Thermalright idd ... naja ..

En de 7+ is werkbaar, op schreeuwstand valt best mee ...
Maarja, ik ben de Delta 80HP gewend >:)

En de Boxed koelers doen het wel ... maar eigenlijk moet je er niks mee doen.
Meestal zijn ze gemaakt om ze NET te koelen ...

Wat ik nog steeds erg raar vindt, maarja wie ben ik :9

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Neem een Alpha PAL 8045T met een Papst fan. Goede cooling en geen geluid. :)

• TDLofCC
Koelblok heb ik nog liggen ... interesse ?
Zit nu een Delta 80MP op ... op 7v is die goed te doen ...

Moet je alleen wel 4 gaten rondom je CPU socket hebben zitten, anders past het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, luistert, ken je lachen. Ik leg even uit waarom het voor newbies zo ingewikkeld is. Ik krijg zojuist een email binnen van Informatique (daar komt de machine volgende week vandaan) waarin ze zeggen dat ik met een paar Enermax fans (die ik er dus in krijg, 3 stuks) en de standaard boxed proc cooler me druk maak om niks. Dat is koel genoeg en ik hoef geen problemen te verwachten.

Ik gegrijp er verdorie geen snars meer van. Die fan willen ze er zo voor me inzetten, een Alpha PAL 8045T met papst fannetje... Wat moet ik nu doen, en nog belangrijker, waarom?

• TDLofCC
Laat ze die boxed cooler op een plek stoppen waar de zon niet schijnt en neem dan die Alpha Pal8045.
Geweldig ding ... deed het ook goed bij mij.

Hield mijn XP1700+ @ 1750Mhz koel genoeg voor mij ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 00:43:
Okee, luistert, ken je lachen. Ik leg even uit waarom het voor newbies zo ingewikkeld is. Ik krijg zojuist een email binnen van Informatique (daar komt de machine volgende week vandaan) waarin ze zeggen dat ik met een paar Enermax fans (die ik er dus in krijg, 3 stuks) en de standaard boxed proc cooler me druk maak om niks. Dat is koel genoeg en ik hoef geen problemen te verwachten.

Ik gegrijp er verdorie geen snars meer van. Die fan willen ze er zo voor me inzetten, een Alpha PAL 8045T met papst fannetje... Wat moet ik nu doen, en nog belangrijker, waarom?
Als je je CPU gewoon op de standaard snelheid laat draaien en er verder geen vreemde dingen mee gaat doen is die boxed cooler met een paar casefans ook gewoon genoeg, dood zal ie er zeker niet van gaan.

Als je wilt gaan OCen of je CPU gewoon graag wat koeler wilt houden dan kan je inderdaad beter verder kijken voor een wat betere koeler, zoals de hierboven genoemde exemplaren :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Topicstarter
Okee okee, maar nog steeds heb ik geen anwtoord op mijn vraag. Heeft Inormatique nou gelijk in dat het eigenlijk helemaal niet nodig is, of is het juist wel aan te raden. En zoals gezegd ben ik vooral geinteresseerd in het hoe en waarom...

Verwijderd

ik heb zelf een tt volcano 9... hij doet het hier prima.. mooi rustig @ 3500rpm koelt ie me idle proc (een XP2000+ op een KT3 Ultra-Aru) @ 37 graden

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snipsel/idletemp.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Geeft die Alpha Pal 8045 problemen op een EpoX moederbord aangezien het niet met klemmen werkt, maar direct met schroeven in het mb?

• TDLofCC
Nope ...

Werkt perfect. Ik heb me PAL8045 gehad op me Epox 8KHA+

Verwijderd

Als je niet overklokt dan is het nergens goed voor om een andere koeler dan de boxed versie te monteren. Duizenden PC's draaien prima met dat ding. Dus wat dat betreft is het niet nodig. Of het veel scheelt in geluid weet ik niet, maar dat zou nog de enige reden zijn.

Verder word je inderdaad geacht de FAQs te lezen en zelf wat onderzoek te doen. En over het monteren van een koeler is voldoende geschreven op het internet. Ook over de genoemde koelers is voldoende te vinden.

Slotje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.