P4s diskette problemen

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
IK zit hier met een p4s533 bord die altijd een fdd i/o error geeft , diskette en kabel uiteraard wel vervangen.
Aangezien we er nog tig moeten bouwen lijkt het me niet fijn dat overal het probleem mee is, maar ik denk helaas van wel. Ik heb al lopen kijken bij bios updates etc, maar ik zie niet een fix in die buurt.
Ooit had ik het ook met een k7s5a , dat was dan alleeen af en toe , die was wel verholpen na een bios update.
PS, dan zou ik een bootable cdrom moeten maken met de biois update ofzo ?

Wie o wie weet een directe oplossing voor dit probleem, er is namelijk best wel haast mee, lijkt me sterk dat al die bordjes dit hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een floppydrive is het en hoe staan de settings in de BIOS mbt floppydrive?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
wat doet de floppy als je hem probeerd aan te spreken? gaat het lapje wel branden?
Of brand het lampje altijd ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, als het kabeltje verkeerdom zit, dan zou ie geen "I/O error" melding geven..

Edit: wat is overigens de volledige foutmelding? Krijg je geen fout codes erbij?

• Carel
Verschillende fdd geprobeerd etc en ook kabels, ligt zeker niet aan dat, lampje barndt goed en de geluiden van de fdd klinken goed, maar hij maakt gewoon gelijk fouten bij het lezen, en het lijkt me sterk dat het mem zo brak is dat ie niet eens eventjes van diskette kan booten, maar dat ga ik zo ook maar even proberenm etc.
Tis gewoon weer een zwaar irritant probleem :(

• Carel
BalusC schreef op 29 augustus 2002 @ 10:58:
Mja, als het kabeltje verkeerdom zit, dan zou ie geen "I/O error" melding geven..

Edit: wat is overigens de volledige foutmelding? Krijg je geen fout codes erbij?
Disk i/o error
replace the disk , bla bla bla

Maar is er niemand met een p4s533 die hetzelfde probleeem heeft gehad ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de floppydisk drive al eens vervangen?
Staat A:\ ook vooraan in de opstartvolgorde in de BIOS?

• Carel
BalusC schreef op 29 augustus 2002 @ 11:32:
Heb je de floppydisk drive al eens vervangen?
Staat A:\ ook vooraan in de opstartvolgorde in de BIOS?
Tuurlijk
Pagina: 1