Is een Yamaha DVD te bedienen met een Yamaha CD remote?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Mijn ouders hebben een Yamaha installatie van ongeveer 10 jaar oud, kleur zit een beetje tussen de standaard metaalkleur en champagne in. Nu is de cdspeler kapot, ze zijn nu aan het kijken of ze de cdspeler willen vervangen door een dvd-speler.

Nu zat ik te denken: er zitten bedieningsknopjes voor de cd-speler op de afstandsbediening. Als ze een Yamaha dvd-speler zouden kopen, zou deze dan te bedienen zijn (als er cd's worden afgespeeld) met de originele afstandsbediening?

En omdat hier toch allemaal Yamaha-gebruikers/liefhebbers kijken, wil ik meteen de volgende vragen plaatsen:
zijn er dvd-spelers van yamaha in de door mij beschreven kleur?

Is de analoge geluidsuitgang van een yamaha dvd-speler te vergelijken met die van een cd-speler (qua qualiteit dan)?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
dvd speler is alleen te gebruiken via de dvd speler afstandsbediening en niet via die van de CD. Sommige apparaten hebben universele of programmeerbare afstandsbedieningen erbij, maar niet altijd. Gewoon de afstandsbediening van de dvd speler gebruiken.
Qua geluid zal het niet veel uitmaken met een 10 jaar oude cd speler. Ligt natuurlijk aan de kwaliteit van de vervanging en aan wat het oorspronkelijk model was.

Yamaha heeft wel een goud kleurige dvd speler, de Yamaha DVD-S510G.

Ik zou zeggen ... ga eens een electroshop langs :)

• arjandijk162
owkee, bedankt, het vervelende is dat je yamaha niet zoveel meer tegenkomt, ze hebben hier in nl geen importeur meer geloof ik

dus dat word ff zoeken

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Yamaha dvd speler heb ik inderdaad zelden gezien. Ik heb zelf een Yamaha av reciever. Die heeft trouwens een programmeerbare afstandsbediening die het veel apparaten kan besturen. Echter gebruik ik die niet want ik heb een Philips Pronto :)

• arjandijk162
ik heb ook een yamaha av reciever, maar zelfs daar zitten geen bedieningsknoppen voor een dvd op. Dus kun je die niet bedienen met een paar cdknoppies?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb ook Yamaha spul (en ik heb de kleur titanium, iets donkerder dan zilver is dat). Ik heb het bij Expert in Haarlem gekocht, en volgens mij voeren zij nog steeds Yamaha.
Pagina: 1