Epox 8kkha+ + Crucial in vlammen op gegaan!

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hey,

Mijn epox 8kha+ + 768mb Crucial 266mhz DDR samen met mijn AMD 2000+ lopen al 8 maanden zonder problemen.

Gisteren begon mijn computer zich spontaan te rebooten, en bij opstart of loginscherm van windows kreeg ik een blauw scherm te zien en restarten hij. (XP)

Ik ben achter het probleem beginne te zoeken. Nu bleek dat 1 crucial ddr lat slecht geworden was. Met 512mb in bank 0 en 1 werkte het perfect. Om te testen stak ik de slechte lat er nog eens in. STarten de computern en alleen de FAN's sloegen aan. Ik zag een heldere steekvlam uit mijn slechte crucial komen. Het ding was aan het kortsluiten.

Nu krijg ik mijn pc alleen opgestart met 1 crucial lat in BANK 0, en om op te starten moet ik eerst CLEAR CMOS doen. Hij herkent de ram alleen als pc1600 ipv pc2100. Als ik bij opstart in de bios ga en alles goed zet, save and EXIT. DAn boot hij niet meer en krijg ik RANDOM errors (op het mobo-LED). Meestal C1 of C0 enz.... Dan moet ik weer CLEAR CMOS doen. En dan start hij weer in super default op.

Lijkt er dus sterk op dat mijn mobo fucked is niet? Of hebben mijn Dimm's alle 3 een dikke deuk gekregen? WEet iemand een programma om mobo te testen op fouten?

Hoe is de epox service btw?

thanx

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Heb je je mobo al helemaal gereset> dus baaterij er een kwartiertje uit, wil nog wel eens beter helpen dan alleen clear cmos.
T is idd wel superkl... zoiets.
Voor zover ik weet en gehoord heb hier is de service van epox wel akkoord (heb er zelf ook twee). Succes

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
yep ik heb alles al geprobeerd. Cl cmos en batt eruit en zelfs al vervangen. Omdat het erop leek dat de batt leeg was. Hij wou bios settings niet onthouden. Maar dat is het dus niet :((

ik zoek verder
thanx

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• pool69
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 19:41
dat klinkt als het zelfde probleem dat ik had bij mij was door een slecht reepje de mammaplank geroosterd.
ik heb van epox netjes een nieuw mammaplankje gekregen dat was binnen 2 weken geregeld dus uit mijn ervaring zeg ik dat de service goed is

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Garantie/RMA services van Crucial en Epox zijn dik in orde. Stuur hun maar gerust een mailtje of pleeg evt een telefoontje :)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 01:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Heb hetzelfde wel eens gehad met een SIMM. Bij het plaatsen had ik de pootjes op het mobo een klein beetje verbogen, een paar raakten elkaar... Goodness gracious! Great balls of fire!
Hoewel DIMMs een stuk betere slots hebben blijft het opletten bij het plaatsen, weet je zeker dat je niet wat verbogen hebt? Of de contacts van het mem?

• [NUT]
  • Laatst online: 18-08 15:32

[NUT]

Heppiedepeppie

JA! een mede tweakert met het zelfde probleem! :D

:X

anyway, als het probleem gelijk is aan die van mij (waarbij ik zelf de helft dus niet heb mee gemaakt, heb 'em 2e hands over genomen met garantie) is waarschijnlijk je BIOS verkloot, en ik hoop dat je mobo de kortsluiting heeft overleeft, maar hoe dan ook, bij mij was het nodig de bios te vervangen...

als je nog garantie hebt, meteen mobo + module naar de winkel sturen en zeggen dat epox de boel goed moet na kijken! anders even contact op nemen met epox zelf.

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik d8 dat crucial levenslange garantie gaf

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Pagina: 1