[WC] waar radiator laten in miditower?

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik heb een (bijna) overvolle pengiun miditower, maar nu wil ik toch graag aan waterkoeling beginnen, omdat ik de herrie van mn fans (en dan mn delta fan in het bijzonder) echt zat begin te worden...

nu zag ik bij xxlcases een leuk WC-setje van klax, die ik toch graag zou willen gaan gebruiken voor mijn PC'tje...

maar waar laat ik zo'n radiator? (en weet misschien iemand de afmetingen?)

hier ff een pic van mn PC: http://home.planet.nl/~burgw010/pc2.jpg
als ik vanavond thuis ben zal ik wel ff een pic posten van de binnenkant...

Verwijderd

Misschien aan de bovenkant... :?

Ik weet niet of daar ruimte is, maar je zou het kunnen proberen.. ;)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

maybe kan je je hdd`s laten verhuizen...

Electronics development

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
3lmowww schreef op 29 augustus 2002 @ 10:19:
maybe kan je je hdd`s laten verhuizen...
dat zou misschien wel kunnen, heb gelukkig maar 1 HD, en die zou ik bovenop de voeding kwijt kunnen (zit een bracket daaro). maar dan zit ik natuurlijk wel met de warme lucht van de radiator die afgevoerd moet worden...

of ik zou het pompje in die HD bracket moeten doen, en de radiator op de bodem, en de warme lucht bij de zijkant eruit blazen...

Verwijderd

Misschien aan de achterkant, ik ken die pengiun kassies niet, maar vast wel een airhole achterin, laat je de lucht naar binnen zuigen, en erboven weer uit, enne, wat een draadbende daar achter je comps, tip: tiewraps c.q. kabelgoot (sorry, moest er even uit :*))

Verwijderd

Niet erg mooi, maar vooraan aan de onderkant is toch nog wel wat plek. Volgens mij zijn die radjes ook niet zo super groot.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 11:55:
Misschien aan de achterkant, ik ken die pengiun kassies niet, maar vast wel een airhole achterin, laat je de lucht naar binnen zuigen, en erboven weer uit, enne, wat een draadbende daar achter je comps, tip: tiewraps c.q. kabelgoot (sorry, moest er even uit :*))
bende? hoe bedoel je? O-) dat is nu al opgeruimd gelukkig, foto is al een half jaartje oud...

over die airhole: er zit er wel 1 achterin, maar die is maar 60mm... en volgens mij is die radiator 120mm, omdat er ook een 120mm fan begeleverd word... :(

maar misschien past het als ik de intake (rechtsonder) vergroot (hij is nu 80mm), en daar de radiator + fan achterzet, en naar buiten laat blazen...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 20:45
Misschien heb je nog 2 vrije 5,25" sloten vrij, dan laat je hem daar, die fan blaast dan door gat in bovenkant kast naar buiten, en 1 intake vooring moet dan genoeg zijn (7V dan he)

TheS4ndm4n#1919

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 14:26
Van een waterkoeling hoeft je pc echt niet stuiller te worden hoor..

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Triloxigen schreef op 29 augustus 2002 @ 12:27:
Sorry, maar dat vind ik een |:( antwoord, je zit wel op een tweakforum.

Ik zou de radiator bovenop plaatsen, want dan kan de warmte goed wegvloeien.
De midikast heeft denk ik te weinig ruimte om de warme lucht kwijt te raken.

(enne WC koeling is zeker wel stil ;) )

• !AnacondA!
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2021
The_Cook schreef op 29 augustus 2002 @ 12:33:
[...]

Sorry, maar dat vind ik een |:( antwoord, je zit wel op een tweakforum.

Ik zou de radiator bovenop plaatsen, want dan kan de warmte goed wegvloeien.
De midikast heeft denk ik te weinig ruimte om de warme lucht kwijt te raken.

(enne WC koeling is zeker wel stil ;) )
idd, die radiator is immers bedoeld om warmte af te voeren..dat gaat nogal lastig in de kast..want dan wordt die steeds warmer van binnen.

stil.. dat hangt ooook van je videokaart/chipset/voeding -koeling af. Maar als je n amd tb 1.4 hebt scheelt t iig wel veel :)

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

Verwijderd

Wat ik zou doen is gewoon een bak maken van MDF en daar dan die radiator en de pomp in verwerken. B)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
?
RocketKoen schreef op 29 augustus 2002 @ 12:15:
Misschien heb je nog 2 vrije 5,25" sloten vrij, dan laat je hem daar, die fan blaast dan door gat in bovenkant kast naar buiten, en 1 intake vooring moet dan genoeg zijn (7V dan he)
zie foto, kheb bovenin haast geen ruimte meer... :( alleen nog ruimte voor een HD boven de voeding.
Triloxigen schreef op 29 augustus 2002 @ 12:27:
hahaha... heb je mijn delta fan die op mn CPU zit nog niet gehoord... daar komt een straaljager niet eens bovenuit... :P :Y)
anaconda schreef op 29 augustus 2002 @ 12:40:
[...]

idd, die radiator is immers bedoeld om warmte af te voeren..dat gaat nogal lastig in de kast..want dan wordt die steeds warmer van binnen.

stil.. dat hangt ooook van je videokaart/chipset/voeding -koeling af. Maar als je n amd tb 1.4 hebt scheelt t iig wel veel :)
tja, op zich zit er wel goeie goeie airflow in de kast, en het gaat me niet zozeer om de prestaties, maar meer om het geluid.... (en daar wordt ik nu KNETTER van)
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 12:56:
Wat ik zou doen is gewoon een bak maken van MDF en daar dan die radiator en de pomp in verwerken. B)
en waar moet ik die dan laten? buiten de kast vindt ik geen optie (lastig met lans enzo), en als ik het binnenin de kast doe, waarom MDF er omheen?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb zo'n bakkie ook es geknutseld ,meschiien heb je wat aan deze pics die ik toen heb gemaakt.
Er zit een Susuki wift radje in met een Papst 220 fannetje voor de kewling..
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/1.jpg
Er was nog plaats voor 2 hdd,en 1 cdrom spelertje :Y)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

die van klax is heel klein :P heeft mun buurman ook :P

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 14:43:
die van klax is heel klein :P heeft mun buurman ook :P
bedoel je de radiator? of het koelblok? (die is wel heel klein gloof ik) het gaat mij er dus om, dat ik de radiator, fan en eventueel de pomp allemaal voorin op de bodem van de kast kwijt kan... (zoals op de fotos van speedy-j)
Pagina: 1