Bluetooth Netwerk tussen PC en Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 18:56

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Topicstarter
Ik ben van plan om een draadloos netwerk te leggen tussen een pc en mijn laptop zodat ik (als ik wil) in de tuin kan internetten zonder gedoe met draden enzo.

Nou heb ik gezien dat Bluetooth een oplossing kan bieden.
Is er iemand die ervarig hier mee heeft en zou willen delen, wat ik wel of niet zou moeten doen.
Zelf denk ik geen probleem te hebben met de 1mbit verbinding van Bluetooth omdat het alleen om internet gaat en als ik iets wil downloaden voor langere tijd sluit ik hem wel aan op utp.

Ik zit te denken aan bluetooth omdat dat iets goedkoper is.
Zijn er anders mensen die weten waar ik goedkoop voor 150 euro maximaal een draadloos netwerk kan aanleggen tussen pc en laptop?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb zelf bluetooth voor mijn Ipaq en Ericsson T68i ...opzich werkt het best netjes, alleen als je het echt wilt gebruiken om te internetten op je laptop in de tuin, zal de snelheid enorm vies tegenvallen. Ik denk dat je voor hetzelfde geld beter af bent met een draadloos netwerk setje.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 02:08

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Ja ik had dus psies de zelfde vraag:
effe erbij: wat heb je precies nodig? mijn laptop heeft al een ingebouwde bluetooth.
voor de rest heb ik niets

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Volgens mij gaat bluetooth niet eens zo gek ver, dacht zelf aan een paar meter maar
en de snelheid is ook niet echt super, 1 mbit, neem gewoon wlan dat haald 11 mbit
en gaat een stuk verder..

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 18:56

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Topicstarter
Ja ik kan inderdaad voor iets meer beter kiezen voor Wlan. Blijkt ook nog een bereik te hebben van ongeveer 400 meter dwars door muur en plafond.

-Nexus: Je kan gewoon nog 1 bluetooth adapter kopen en die in een pc doen en als netwerk configgen. Dan kan je gewoon met je laptop erop connecten als het goed is.

Bluetooth heeft een bereik van ongeveer tussen de 40 en de 80 meter zeggen ze ;)

Verwijderd

Het bereik van Bluetooth is niet echt super. Muren en plafond beperken je afstand enorm. Persoonlijk zou ik het ook niet gebruiken om te kunnen internetten vanaf afstand, alleen maar om agenda etc. te synchroniseren :) Het is veel handiger om Wireless LAN te kopen.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 10:18
Laatst werd mij in een pc winkel vertelt dat Bluetooth een ver bereik had, dwz als ik beneden in de huiskamer vanaf mijn dig. camera een foto wil printen op de printer die bovenstaat ik dit met mijn camera moet kunnen zonder naar boven te lopen.
Als dit echt zo is leveren muren en plafonds geen problemen op.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 02:08

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

is bluetooth zo slecht dan? ik dacht dat het een vrij nieuwe techniek was :)
ach boeie ik haal wel ff zo'n adapter. 1 mb is zat voor mijn 56k6 lijn >:)

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 10:18
Wat ik had begrepen is dat Bluetooth de moderne versie is van IR maar dan zonder de beperking met hoeken en wanden.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-05 22:57

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bluetooth is heel goed voor waar het gemaakt is: communicatie tussen de gadgets die je bij je hebt. Dus tussen telefoon / headset / PDA en evt als je naast je PC staat voor synchronisatie.

Maar het is nooit gemaakt voor grote afstanden of hoge snelheid. Ik geloof dat ze met 10 meter adverteren. Als je meer haalt heb je mazzel.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

ik heb de jewel twin-pack bluetooth en een dsl verbinding van demon...

download snelheid ongeveer 64kb/s op de server
en via bluetooth op de laptop toch nog wel ffies 59 kb/s... en de afstand is toch om de bij 40 meter
:-D

greetz

Verwijderd

[oftopic]Mischien ook wel makkelijk voor afstandsbedieningen[/offtopic]

Verwijderd

Houd er rekening mee dat WLan ook niet zaligmakend is en dat voroal de gebruikte antenne doorslaggevend is in de verbinding die mogelijk is. Verder maakt het enorm uit of je verticaal of horizontaal ten opzichte van je AP zit. (bijvoorbeeld je hebt je AP een verdieping hoger of lager in je huis --> beroerde ontvangst!!)

Als je een AP kiest, houd er dan rekening mee dat de mogelijkheid om een externe antenne erop aan te sluiten een hoop leed en frustratie bespaart.

kijk ter orientering eens op:
http://www.wirelessleiden.nl/
http://www.wireless-almere.nl/
http://www.telecomwereld.nl/drtwlan.htm

Verwijderd

we hebben het over bluetooth meneer en niet over wlan(wifi) wat u bedoeld

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Er zijn verschillende klasses voor bluetooth-apparatuur; low power (telefoons, PDA's) en high power (PC's, laptops). Een verbinding tussen twee high power bluetoothadapters werkt over een veel grotere afstand dan als er een of twee low power devices in het netwerk zitten. Vlgens mij 100m vs. 10m (beide max, volgens de fabrikant, bergaf met wind mee natuurlijk).
Ik gebruik een MSI bluetooth antenne op mijn PC en een MSI bluetooth USB-stick in mijn laptop om laatstgenoemde te laten meedelen in mijn Chello-internetverbinding en dat gaat in mijn hele appartement prima. Snelheid van de ene kant van het appartement naar de andere (12 m of zo, 2 betonnen muren ertussen) is plm. 500 kbit. Not too shabby voor een redelijk low-budget oplossing (E70,- totaal). Jammer alleen dat de MSI drivers niet al te stabiel zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 17-03-2003 20:37 ]

Zoef

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 15:31
je kunt bluetooth boosten met honderden meters..

http://wireless.hackaday.com/

veel colle oldschool hacks ook

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Verwijderd

Beetje laat he 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.