Te spelen onder de console (command line dus) het is een adventure die nooit hetzelfde is. Grafisch gezien is het tamelijk primitief, daar gaat het ook niet om. Het gaat om de veelzijdigheid, het verassingselement en bovenal de kick. Je komt in een soort doolhof terecht waar je je weg moet slaan tegen monsters, vallen en andere verassingen. Je kunt deuren inschoppen etcetera.
Mensen die nog games gewend zijn van het MSDOS tijdperk zullen dit best waarderen. Mensen die van adventures des te meer.
Het valt te installeren/compileren op veel besturingssystemen waaronder: MSDOS, Windows, Linux, *BSD - vast ook meer!
Nethack officiele website
Nethack guidebook
Nethack FAQ
Nethack sites, varianten, ports, resources, patches, servers, services, utilities
Screenshotje:

Binnenkort zet ik een eigen server op waar je online Nethack kunt spelen. Dit plan heb ik al langer, ik stel 't alleen steeds uit
Mensen die nog games gewend zijn van het MSDOS tijdperk zullen dit best waarderen. Mensen die van adventures des te meer.
Het valt te installeren/compileren op veel besturingssystemen waaronder: MSDOS, Windows, Linux, *BSD - vast ook meer!
Nethack officiele website
Nethack guidebook
Nethack FAQ
Nethack sites, varianten, ports, resources, patches, servers, services, utilities
Screenshotje:

Binnenkort zet ik een eigen server op waar je online Nethack kunt spelen. Dit plan heb ik al langer, ik stel 't alleen steeds uit