reason midi lag

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:15

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Als ik reason met mijn master keyboard aanstuur, dan lagged ie na 5 minuten rond de 20 / 30 ms.. en het wordt alleen maar erger.. Als ik het progr opnieuw opstart, dan zit ie weer op de 2 ms.. Ik heb een audigy kaart, en gebruik voor reason de asio drivers (ASIO creative EMU10Kx ASIO op 2ms). Onder cubase heb ik er geen last van, midi samples worden direct (2ms) afgespeeld, en als ik reason er mee controll (hoe je t ook zegt) dan gaat ie ook niet laggen (vertragen). Alleen, als ik dan een sequence ga recorden, dan gaat reason standaard een halve maat uit de maat! Zeer irritant. Ik dacht ik koop de audigy vanwege goeie asio ondersteuning, maar mijn sbpci512 presteert nog beter!

Mischien leuk om bij te vermelden :

Ik gebruik op dit moment 2 geluidskaarten, sb512 en audigy. Mijn sb512 gebruik ik als midi in, omdat de audigy gewoon weigert om midi-in aan de praat te krijgen. Ik heb al gecorrespondeerd met creative, maar die bobo's komen alleen met stomme antwoorden terug, 'zitten de kabels goed?!?!?'. En wanneer het te moeilijk wordt reageren ze helemaal niet meer.. (had ik wel verwacht). Maargoed..

Het probleem vind zich alleen plaats bij reason 1.0... Kunnen jullie hier wat mee?! ligt het gewoon aan de audigy ?! (volgens mij de slechtste investering ooit).

PS, het zelfde voor de DX drivers ...

oja.. OS-en :
w2k pro
w2k advanced server
wxp

alle drie 10 x niks :)

traktor scratch!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

-staat in reason je audiodrivers juist? (heb je dus niet de sb512 aanstaan)
-Kijk eens in je systeem instellingen of de midipoort geen conflicten maakt?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
jij lijkt de helpdesk van creative wel :). maar idd. nee, ze maken geen conflicten.. die van de audigy heb ik zelfs uitgeschakeld.. en de instellingen staan idd goed.. anders zou ik ook geen geluid krijgen..

traktor scratch!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eeuh je zegt : ik heb de audigy uitgeschakelt : fout fut fout.. die andere moet juist uit :)

Verwijderd

inderdaad :P en waarom koop je een audigy voor de asio.. koop dan gelijk een betere kaart zoals terratec dmx 6fire 24/96 die heb tenminste asio2.0 goed ingebouwd... audigy is gewoon een dure consumentenkaart

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
jaha.. maar de midiport op de audigy werkt voor geen meter, dus daarom heb ik m'n oude sb512 d'r ingegooid voor de midi in.. voor de rest doet ie niks..

enneh.. een terratec :) ik heb geen geldboompje oor!

oja.. ik heb alleen de midi (gameport) van de audigy uitgeschakeld.. niks meer. :)

traktor scratch!

Verwijderd

De ASIO drivers van Creative zijn niet zo best,er is een hele goede ASIO driver gemaakt door een stel hobbyisten maar kan niet zo gauw op de naam komen,misschien dat iemand anders je kan helpen aan die drivers.

Toch de link kunnen vinden:
http://kxproject.spb.ru/index.php?skip=1

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
hrmlz.. Ik heb die kxdrivers geinstalleerd, maar t helpt niet echt.. mischien wel betere asio drivers, maar ik denk dat ik het probleem ergens anders moet zoeken... Of reason 1.0 is gewoon rot geprogrammeerd (want cubase doet t perfect) of w2k/sa/xp kan gewoon niet goed met midi overweg.. mischien toch maar een apple aanschaffen :)

traktor scratch!

Verwijderd

Op dit moment: ga voor Windows 98 of desnoods ME voor audio.

Lees je Sound On Sound? indien niet: www.sospubs.co.uk

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 02:49:
Op dit moment: ga voor Windows 98 of desnoods ME voor audio.

Lees je Sound On Sound? indien niet: www.sospubs.co.uk
dit geloofde ik eerst ook...
ik zit op een p3 800 met kt133 chipset en dan wel een egosys kaartje en een B-) emagic midi interface..
maar onder XP werkt alles toppie (echter moet ik wel weer erug gaan omdat ik de maxi studio isis er extra bij wilt hebben!)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
hmm. Ja onder w98 werkte alles lekker.. Maarja, sinds ik een nieuwe pc heb heb ik alles geformatteerd naar ntfs, dus werkt 98se niet. ME zou wel met ntfs kunnen werken?! Ik vind t gwoon jammer dat nog steeds niet alles onder 1 OS vlekkeloos draait..

traktor scratch!

Verwijderd

Erikie schreef op 31 augustus 2002 @ 19:15:
...ME zou wel met ntfs kunnen werken?! Ik vind t gwoon jammer dat nog steeds niet alles onder 1 OS vlekkeloos draait..
Nee, niet op een normale manier, er zijn wel hacks dat je ntfs kan lezen, schrijven weet ik niet.

Je kunt overwegen om een dualboot systeem te maken, IMHO toch het beste als je met audio bezig bent.
Pagina: 1