Advertentie opgeven

Pagina: 1
Acties:

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 01:00
Vraag ik heb met dreamweaver een soort form fil out ding gemaakt en het ziet er echt mooi uit maar als ik nu op de verzend butten klik dan kan hij het adverteren.cfm niet vinden en dat klopt ook want die is er niet Maar ik kan dus in dreamweaver niks vinden hoe ik het nu voor elkaar krijg dat wat je invult in de form ook echt naar mij word toegezonden .

Wie kan mij een beetje opweg helpen ?

Het adres van mijn pagina staat in mijn profiel en als je op de butten advertentie opgeven klikt dan zie je wat ik bedoel .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zal ff zoeken of ik wat voor je kan vinden... Momentje ajb :)

/edit: Al 1 gevonden: http://www.hotscripts.com/Detailed/9739.html

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34
je zal formmail of mail-form moeten gebruiken, of een interne routine die het via een smtp-server verzend..

• mmxmmx
die had ik ook gevonden maar hoe gebruik ik dat want die reedme die er bij zit kan ik niet eens lezen ?

• mmxmmx
Arg ik denk dat ik hem doorheb dreamweaver gaat een heel end met je mee maar daarna moet je nog wel ff op internet wat dingen gaan zoeken om het aan het
werk te krijgen .
Maar goed dat ik de helpfile van dreamweaver wel in kon lezen .

Processing forms

Forms are processed by the script or application specified in the action attribute of the form tag. Select a form and look in the Property inspector to see what the associated action is.

The simplest forms use JavaScript or VBScript to perform all form processing on the client side (as opposed to sending the form data to the server for processing). For example, you might have a small form at the bottom of a page that contains only two radio buttons labeled Yes and No, plus a Submit button. The form action might be a JavaScript function defined in the head section of the document that displays one alert if the user selects Yes and another alert if the user selects No:

function processForm(){
if (document.forms[0].elements[0].checked){
alert('Yes');
}else{
alert('No');
}
}
To use a client-side JavaScript function as the form action:

1 Select a Submit button in a form.
2 Attach the Call JavaScript behavior to the button. (See Call JavaScript.)
3 In the JavaScript text box that appears while attaching the behavior, enter processForm().
4 Add a processForm() JavaScript function (like the one shown above) to the head section of your document.

You can handle many form-processing tasks using client-side scripting, but you can't save the data entered by the user or send it to someone else. For such purposes you need a server-side application such as a Common Gateway Interface (CGI) script. CGI scripts can be written in Perl, C, Java, or other programming languages. There are several sites on the Web that offer free CGI scripts that you can use (see HTML and Web technologies resources). You can modify those scripts to fit your needs. You can also ask your Internet service provider or Web team if there are any available CGI scripts that are already configured to run on your server.

For an introduction to CGI scripting, see The Common Gateway Interface.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja, je kan idd ook cgi gebruiken. Maar als je echt alleen wilt mailen, kan je ook html gebruiken.
code:
1
<form method="post" action="mailto:mijn@adres.nl">

Dat is wat minder gebruiksvriendelijk, maar werkt wel. Ik zal zo even kijken of ik iets in php kan brouwen en hosten (simpel mailscriptje).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• mmxmmx
Oke ik heb er 1 gevonden maar nu staat er in de help file .

Membersysteem ( PHP + MySql )

Versie: Zie versie.txt
Auteur: Dennis van den Hout ( XdRaG00n )
Email: XdRaG00n@hotmail.com
Homepage: http://www.thesaiyanuniverse.nl

Dit script mag op geen enkele voorwaarde op een andere site te downloaden staan en
ook de source-code mag op geen andere website te zien zijn dan onze eigen website.
Het inlogsysteem gebruikt sessions voor het inloggen van een member, cookies waren
onveilig en daarom hebben we dus voor sessions gekozen. Als men het window sluit is
men uitgelogd. Als je vragen hebt over de werking van dit script moet je contact
opnemen met het bovenstaande email adres.

Gebruik:
Upload dit script naar je server, je hoeft geen chmod te doen omdat dit script een MySql
database gebruikt. Je moet vervolgens de query in data.sql uitvoeren in:

> MySqlFront ( http://www.anse.de/mysqlfront )
> PHPMyAdmin ( Zit standaard bij phpdev4/5 )
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus heb ik phpMyAdmin-2.3.0 binnen gehaald om het file data.sql te kunnen bewerken .
Nou je raad het natuurlijk al om phpMyAdmin-2.3.0 aan de praat te krijgen moet ik :

Open the file config.inc.php3 in your favourite editor and change the values for host, user, password and authentication mode to fit your environment

En dat file krijg ik dus niet op een normale manier ge edit .

Het word denk ik maar eens tijd dat ik ga slapen ik ben het behoorlijk zat :'(

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je alleen een form wil versturen, zonder verdere acties eromheen, check dit *D

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• mmxmmx
Prammenhanger schreef op 29 augustus 2002 @ 11:29:
Als je alleen een form wil versturen, zonder verdere acties eromheen, check dit *D
Hee man hardstike bedankt ik ben hier ff een tijdje mee gered :)

• mmxmmx
Prammenhanger schreef op 29 augustus 2002 @ 11:29:
Het mailtje komt niet aan en de pagina waar ze heen moeten als het verzenden is gelukt werkt niet ik heb vast nog iets verkeerd gedaan ik hoop dat je mijn ff kan helpen ik plaats hier de code ff .

EDIT :
Hij werkt het is gelukt en ik ben je euwig dankbaar heheheheh :)
EDIT :

Nog 1 vraag waarom doe je dit voor ons ?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, misschien omdat hij het zelf al een keer in elkaar gezet heeft voor eigen gebruik, en het nu wel aan jou wil doorgeven zodat jij er ook van profiteert?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nou, ik betaal 2 uuro 50 per maand voor die hosting, en ik doe er op dit moment vrij weinig mee. Nou is een mailtje versturen helemaal geen zware serverload, dus heeft iemand nog wat aan die hosting, want ik betaal er toch voor :)

Bovendien verveelde ik me gister, dus heb ik even dit script in elkaar geflanst. Groovy baby!

Pagina: 1