Toon posts:

computer piept en start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een probleempje, ik installeerde vanmiddag Win2k en toen ik rebootte, om te kijken of hij m'n ethernetcard herkende, piepte mijn computer (1 keer lang 3 keer kort) vervolgens ging mijn monitor niet aan, en na een tijdje sloeg die af. Ik heb al vanalles geprobeert, RAM verwissled, alles eruitgehaald etc, maar bij elke opstelling doet die hetzelfde..piepen. Zal mijn processor zijn doorgebrand? de PC was niet overgeklokt, en het was een p3 750. any help appreciated.

Jule

ps. ik weet niet of dit de juiste forum is, maar het leek me het meest gepaste.

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij is het de videokaart..

Probeer de kaart er nog eens in te drukken (Niet te ruw natuurlijk ;) )
Probeer dan nog een reboot. :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik doen, anders haal ik morgen thuis ff een andere...thanx

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:55

lordsnow

I know nothing

videokaart (waarschijnlijk), geheugen of mischien het moederbord.

Je kan kijken of he geheugen e.d. videokaart goed zitten (even los halen en terug plaatsen), een BIOS refresh proberen... Of anders een voor een dingen gaan testen/vervangen.

Verwijderd

Ik denk ook dat het de video kaart is want de pc gaat meestal piepen als die er niet helemaal lekker in zit.

Verwijderd

Ik sluit me hier ook bij aan dat het je videocard is, khad het zelfde probleempje ook nadat ik op een lanparty was geweest ging die ook piepen, videocard erin en eruit en BAM, hij deed ut weer, suc6 verder!!

Verwijderd

Topicstarter
ik herrinner me nu dat het ook gebeurde als ik m'n ethernet in de slot onder de videokaart zette, als de ethernet in de 2de slot zal gebeurde er niets, en in de 3rde deedt die het ook niet...beetje vaag.

Verwijderd

Topicstarter
nope niets, aantal keer opnieuw erin gestopt steeds hetzelfde, nouja morgen maar evenr eserve ophalen, deze was toch al oud aan het worden.

Verwijderd

Misschien als je eens alle andere overbodige kaarten eruit haald en alleen je videokaart laat zitten en zo min mogelijk aansluiten dus ook met maar 1 ramgeheugen de minimale setup en dan eens kijken of hij het doet.

Verwijderd

Topicstarter
jup heb ik gedaan..ik ga morgen alles nog een keer langs, en ff stofzuigen..kijken of het dat niet is, thanks voor de help!

ps. het wordt toch tijd voor een p4...

Verwijderd

En volgende keer het moederbord-boekje er gewoon even bij pakken. Staat het normaal gesproken gewoon in... ;)

Verwijderd

stofzuigen van de ingewanden van je pc schijnt niet zo slim te zijn... iets met statische electriciteit enzow...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trek alle kaarten eruit en ontkoppel alle schijven zodat je met alleen mobo, CPU, koeler, één reepje geheugen zit. Kijk of hij dan nog stug blijft piepen en prik anders een voor een de rondslingerende kaarten terug en kijk wanneer het euvel zich herhaalt :)

1x lang en 3x kort betekent idd brakke videokaart en/of slechte videokaartgeheugen :/
Pagina: 1