Toon posts:

[OS X]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eraan om van een vriend de volgende Mac over te kopen.

Mac PowerPC G4 350 Mhz
Zilver/grijs met 348Mb Ram, ATI Rage 128 Pro AGP VGA kaart met aansuiting voor conventioneel- en DVI/flatpanelbeeldscherm, CD/DVD, SCSI kaart, USB-ISDN adapter,ethernet - 2x firewire - 2x USB, audio & modem onboard, 6Gb + 10Gb HD, . Naast licenties OS9.2 en OSX 10.1.5 en overige systeemsoftware, meer software op cd's. Toetsenbord en muis zijn wel Mac USB maar niet origineel van deze G4. Alle grafische software is geinstalleerd onder MacOs 9.2 (Quark 4, PhotoShop 6, Illustrator 9, Acrobat 5, GoLive 5, LiveMotion, Suitcase etc.

Ik stop hier zelf nog een nieuwe 60 Gb HDD in en mits compatible een GeForce 4 MX460 64MB.

Mijn vraag is of ik hier OS X een beetje goed op kan draaien. Ik ben van plan om Jaguar er op te installeren.

Ik houd me vooral bezig met Photoshop 7.0 , Flash MX, Illustrator en Livemotion.

Gaat dit een beetje lukken, of kan ik beter heel lang door sparen voor een nieuwe G4.
Je moet hier wel bij onthouden dat ik deze machine voor een heel mooi prijsje kan overkopen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

lekkere topic titel :P

het systeempje klinkt goed, al is 350 mhz is misschien wat weinig, maar moet toch lukken!

http://www.apple.com/macosx/upgrade/requirements.html

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik kan het mis hebben..
maar volgens mij is de 350MHz G4 nooit met AGP verkocht..
OSX zal er in principe goed op draaien trouwens ja

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op 29 augustus 2002 @ 01:50:
Ik kan het mis hebben..
maar volgens mij is de 350MHz G4 nooit met AGP verkocht..
OSX zal er in principe goed op draaien trouwens ja
volgenz mij is 350 Mhz een PCI Graphics machine..

verder, op mijn G4 @ 400 / 380MB ram, draait OS X 10.1 acceptabel. ik gebruik het nu voor daily use, zou zo nu en dan wel eens sneller willen, maarja :)

Verwijderd

deze setup zou met 10.2 mogelijk goed kunnen draaien als de Geforce 4 werkt en Quartz Extreme is enabled.

Ik heb nog zo mijn twijfels vanwege de snelheid van de proc.

Verwijderd

Topicstarter
Of de G4 350 Mhz met AGP bestaan heeft, heb ik het volgende op te zeggen:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=43103

Ik denk dat ik er toch vanaf zie, aangezien ik het idee krijg dat het wel zal draaien, maar niet echt optimaal.

Ik blijf voorlopig dus nog maar even op mijn pc werken.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Naast licenties OS9.2 en OSX 10.1.5 en overige systeemsoftware, meer software op cd's.
Je krijgt OSX 10.1.5 er dus bij. Check bij de verkoper of het goed draait. Indien 10.1.5 goed draait, draait Jaguar nog beter :)

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Voor de dingen die je noemt heb je ook helemaal geen Geforce nodig, dus over dat AGP-slot hoef je je geen zorgen te maken.

Verwijderd

Photoshop zal niet perfect lopen, maar goed genoeg denk ik ;)
Pagina: 1