[XP] TV Capture Card doet niks.

Pagina: 1
Acties:

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
** nieuwe kaart gekregen maar windows instald hem nie.. lees verder naar benede voor meer uitleg **

ik heb een nieuwe TV Capture Card gekocht kep geen merk, en weet verder ook niks, en ja het is een splinter nieuwe maar een 'bulk versie' ik moest hem in een PCI slot duwen en hij zou werken, maar ik heb hem in het PCI slot geduwd.. maar windows ziet niks.

kep het Utility program geïnstalleerd maar deze kan niet opstarten
deze fout melding krijg ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/TV.capture.card.jpg

zo ziet de automatische instal dir eruit + de icoontjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/TV.capture.card2.jpg

kent iemand dit kaartje en weet iemand de oplossing :? ik snap hier dus echt helemaal niks van 8)7

** nieuwe kaart gekregen maar windows instald hem nie.. lees verder naar benede voor meer uitleg **

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
XP op de gok in de titel vermeld. Zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:42
Kijk eens op www.e-tech.nu

Last.fm
Films!

• YpS
ik heb ze op de site gedownload, allebei de versies van de verschillende chipsets, maar hij doet het nog steeds niet. er komt ook nog zon windows fout waarop staat van 'verzenden' of 'niet verzenden' nadat hij heeft gezegt: (zie plaatje) 'Can't Get Device'

zou de kaart defect zijn :? het is een nieuwe dus dat lijkt me niet, maja windows ziet niks in zijn PCI slotje :'(

• YpS
heej sorry dak nu al kick maar het heeft nogal een beetje haast.. en ik ben radeloos met dit stukje hardware :(

ik ga vanavond hem even proberen in een andere PC te duwen.. maar nu geen tijd, mischien heeft iemand tot die tijd nog een idee?? dat scheelt me weer werk

Verwijderd

zie je niets staan bij eigenschappen->deze computer->hardware-apparaatbeheer ?
als ie er wel staat met een uitroepteken dan is de driver niet (goed geinstalleerd).
en anders moet je 'm in een ander pci slot proberen.

• YpS
hij zou bij besturing voor geluid video en spelletjes staan, maar daar staat hij niet, windows heeft hem ook niet automatisch gedetecteerd, en heeft hem ook niet met de 'Wizard nieuwe hardware' gevonden :'(

Verwijderd

welk merk? Moet je niet een speciaal capture/tv programma hebben?
edit:
"welk merk" sorry, niet goed gelezen

• YpS
het speciale TV-kaart proggie heb ik dus al maar reageerd nie op de kaart, de kaart is gewoon domweg nie gezien door XP en word ook nie gezien wat ik ook probeer.. :( ik ga hem nu in een andere PCI poort hangen kijken of dat helpt.. :?

• YpS
hmm beetje loos topic dit, kep het alsnog zelf gedaan, volgende keer moet ik het eerst maar eens doen dan vragen..

maar ik heb nu dus die TV kaart in een andere PC met XP gehangen, WinXP detecteerd niks!
kep hem in een PC gehangen met Win98, Win98 detecteerd niks

dus hij gaat gewoon terug :P

bedankt en tot ziens ...

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:05

Dr.Roelski

Walk on ....

Welke chipset / nummers zie je op de print staan? Ik had ook een no-name kaart op de beurs gekocht, dit bleek een Flyvideo '98 te zijn! De iconen zien er in ieder geval exact hetzelfde uit. Chipset zou dan zijn: BT878 met een tekentje LR50 op de print.

• YpS
ik maak wel ff een foto van het ding....

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tv-kaart.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tv-kaart1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tv-kaart2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tv-kaart3.jpg

Verwijderd

nou dat is dan duidelijk, als ie niet wordt gedetecteerd en ook niet in een andere pci slot en 2 andere pc's dan hebben we zowaar te maken met een stuk hardware dat gewoon kapot is :) trug die hap en succes met de nieuwe (als je een andere haalt).

• YpS
eindelijk heb ik mijn nieuwe kaart binnen,
windows herkent hem, ik instal hem. windows geeft waarschuwing dat de software niet gecontroleerd is voor XP naja zal wel dus gewoon doorgaan...

TOEN! een fout.. hardware niet geïnstalleerd wegens een driver probleem ofzoiets..
ikke nieuwe downloaden bij e-tech, maar windows instald hem nog stees nie..
de kaart blijft bij Apperaat beheer bij multimediacontroller staan en nie bij besturing voor geluid video en spelletjes

weet iemand een oplossing voor dit ??

naja ik breng hem gewoon weer terug...
en laat dit topic dood gaan :'(

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

ik heb ook ongeveer zo'n opstelling;

Hercules All In Wonder 8500DV (=AGP ;Video en TV kaart tegelijk)
en SIS 6326 (= PCI ; als tweede VGA kaart)

om TV te kunnen kijken moet ik in mijn BIOS aangeven dat de AGP (TV) de primaire kaart is,
doe ik dit niet dan zegt XP dat ie de driver niet kan initialiseren (ofzoiets, het werkt dus niet)

en als ik 2 schermen tegelijk wil gebruiken moet ik in BIOS de PCI op primair zetten

misschien dat jij ook in je BIOS moet snuffelen of je je PCI-TV kaart als primair kunt zetten?

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Verwijderd

Het is een lifeview kaartje zo te zien.
Moet je hier maar ff kijken voor drivers.

http://www.lifeview.com/

• YpS
nou ik heb een nieuwe kaart en hij doet het bij een maat van mij wel... bij mij nog nie.. ik instal windows opnieuw en hij instald hem !!! nog correct ook!

dan run ik de aplicatie die ik gedownload had voor die kaart (die op E-tech, dezelfde als die ik boven op het screeny heb staan, maar dan nieuwe versie)
hij zegt weer 'can't get device', terwijl windows hem goed geïnstalleerd heeft, ik de-instal de aplicatie weer en moet winXP opnieuw starten, dus ik doe dat

ik kom terug in windows, en winXP vind weer het apparaat en instald hem opnieuw |:(
en zegt uiteindelijk weer:
Deze hardware kan niet worden geïnstalleerd
er is een probleem met de installatie van deze hardware:

Multimediacontroller

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat
de gegevens zijn ongeldig

Weer terug bij af... weet iemand een oplossing voor dit ZWAAR FRUSTRERENDE PROBLEEM! 8)7 :(

Verwijderd

ik heb precies de zelfde kaart denk ik.
Hij doet het heir ook niet.

zucht!!!

• Nico K.
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01 22:32
GVD!!!

Ik heb ook een e-tech tv capture card en xp herkent hem niet...
Pagina: 1