[WINXP ISO] Wil bestanden toevoegen aan image

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Matched: image, aan
Dadelijk, lees eind van de week ofzo, komt SP1 uit.

Aangezien ik dus geen zin heb om iedere keer die SP te downloaden wil ik hem netjes op de WINXP CD zetten, zit alles tenminste bij elkaar.

Maargoed, wat ik kon doen is ff een aparte iso file maken, alleen lukt dat niet want dan is de image/cd niet meer bootable.

IS er dus een programma waarmee je iso's kunt editten, bv mappen/bestanden invoegen/verwijderen zonder de bootsector of iets anders te veranderen/beschadigen?

w00t

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:56

Tcq

Geen matches
Misschien kan je de Winxp cd slipstreamen met het nieuwe Sp, dan heb je de nieuwe Sp in je installatie zitten, en winxp bootsectors kan je downloaden.

[edit]
http://www.windowsxp.nu/bootcd/

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Matched: files
Eeuhm , volgens mij zou dat met Winiso wel moeten lukken. http://www.winiso.com/

Ik add regelmatig files bij ISO's, alleen dat bootable weet ik niet zeker.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet zou lukken.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Matched: image, aan
Je hebt een goeie formatter nodig. (Zo heette de software waarmee je CD's maakte voordat je een alternatief voor de paperclip meegeleverd kreegt. (Ik bedoel die gele vetvlek die bij eazycoastercreator zit.))

De bootable image van W2K en XP cd's past ook al niet meer in 2.88MB, dus tegenwoordig is het een 'harde schijf'-image van een paar meg. Die moet je extracten, mounten, en ook updaten (veel SCSI-drivers en netwerk-drivers staan daar ook al op)

Als je dat gedaan hebt kun je 'm weer opgeven als bootable image, en je ISO bakken.

Gegeven link is een goede voor stap voor stap handleidingen. Alleen het extracten van de huidige bootsector staat er niet bij. Zolang je US english installeert is er niets aan de hand, maar zie maar eens een bootsector voor een NL te vinden.

* burne heeft geen ervaring met XP op dit gebied, enkel met linux. algemene procedure is echter volstrekt gelijk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Matched: toevoegen, files, image
Het lijkt erop dat winiso geen bootimage kan extracten, alleen toevoegen, en dat zou het onbruikbaar maken voor toevoegen/bijwerken van files op een xp bootable cd.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Matched: image
Oke bdankt allemaal ik zal vannavond eens komend weekend kloten met die image.

w00t

Pagina: 1