Toon posts:

XP netwerk ik kom er niet meer uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej hallo,

Ik zit met een probleem ik ben nu al dagen bezig en ik kom er echt niet meer uit. Ik heb van iemand een PC met WinXP home en het is de bedoeling dat deze in m'n bestaande netwerk komt te hangen. Alles zit aangesloten maar niks doet het, ik kan mijn server pingen en ik kan naar buiten pingen zonder packet loss dus de hardware zou iig moeten werken.

Mijn server:
WinXP Pro
Local Area Connection 2
(Onboard) Intel 82558-based NIC
Deze gaat naar mijn kabelmodem

Local Area Connection
3COM Etherlink 10/100 PCI TX NBC (3C905B-TX)
Deze gaat naar mijn hub, pc's op de hub werken probleemloos in het netwerk en op het internet.

Local Area Connection 4
3COM Etherlink 10/100 PCI For Complete PC Management
Deze gaat naar de WinXPHome computer via een crosscable

De beide 3COM's staan in verbinding met elkaar via een zogenaamde Network Bridge.

De client:
Local Area Connection 3
3COM Etherlink 10/100 PCI For Complete PC Management
Deze gaat naar de WinXPPro computer via een crosscable
IP: 192.168.0.232
Subnet: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.1

Verder staan alle netwerkverbindingen op beide machines geconfigureerd met de wizard, alles zou het dus probleemloos moeten doen. De werkgroepnaam staan op beide machines als MSHOME.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik IP en Gateway informatie kan opvragen van die bridge graag, want daar zullen jullie wel wat mee kunnen. Via IPCONFIG krijg ik alleen informatie over m'n Intel onboard.

Verwijderd

inderdaad ik zou dit ook wel eens willen weten, want ook ik heb vaak last van dit probleem, de ene keer werkt het wel en de andere keer niet

Verwijderd

Topicstarter
Uhm bij mij werkt het dus HELEMAAL niet :|

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

type es in een command promtp -> ipconfig /all

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

WhizzCat schreef op 28 augustus 2002 @ 23:11:
Voeg eens de dns server van je providor toe bij secundaire dns op die nieuwe bak.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ja, werkt doorgaans vrij aardig als je niet met het lokale ip als dns kan internetten als je snapt wat ik bedoel, wat Tycho dus zegt :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op 28 augustus 2002 @ 23:11:
C:\DOCUME~1\PETERH~1>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Network Bridge (Network Bridge):

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

C:\DOCUME~1\PETERH~1>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : peter-mgbqc88s1
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Yes

Ethernet adapter Network Bridge (Network Bridge):

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : MAC Bridge Miniport
Physical Address. . . . . . . . . : 02-01-02-FC-70-85
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

C:\DOCUME~1\PETERH~1>

Verwijderd

ipconfig _all zou moeten lukken.
Je hebt alleen de internet-kaart gedeeld, uiteraard. Probeer eens alle protocols te verwijderen. Aangezien de XP-client al aan zijn derde NIC-config toe is lijkt het me mogelijk dat een oude install van ICS nog in de weg zit. Disable ook de standaard Firewall van XP while you're at it.
En disable die bridge. Probeer eerst alleen verbinding te maken met die Cross en daarna pas met alle PC's ineens.
Ook kan je kijken of het lukt met de XP client op een andere client met 2 NIC's...
edit:

Moet ook eens sneller leren typen...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 23:21 . Reden: sloooooooom ]

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op 28 augustus 2002 @ 23:17:
ja, werkt doorgaans vrij aardig als je niet met het lokale ip als dns kan internetten als je snapt wat ik bedoel, wat Tycho dus zegt :)
Hehehe kun je me een hint geven want ik snap jullie niet :)
Wat moet ik bij m'n nieuwe bak veranderen? Hij heeft btw wel een DNS-achtervoegsel en dat is mshome.net , moet ik dat dan veranderen naar quicknet.nl nee toch? zoja, hoe verander ik dat dan?

Verwijderd

Hij heeft btw wel een DNS-achtervoegsel en dat is mshome.net , moet ik dat dan veranderen naar quicknet.nl nee toch? zoja, hoe verander ik dat dan?
rmc op LAN verbinding, TCP/IP eigenschappen, geavanceerd, DNS

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

server -> Inet (dynamisch)
|-> NIC 1 (192.168.0.1) <- XP Home (192.168.0.232, gateway: 192.168.0.1)
|-> NIC 2 (192.168.0.2) <- Hub (192.168.0.3-10, gateway: 192.168.0.2)

Is dit het idee? Dan hoef je volgens mij niet te bridgen...

Ook de werkgroep en dns'sen mag volgens mij niet uit maken, maar je kan voor de zekerheid dan de dns'sen op de clients (allemaal) de dns'sen van je provider invoeren, werkt iets zekerder denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 23:18:
ipconfig _all zou moeten lukken.
Je hebt alleen de internet-kaart gedeeld, uiteraard. Probeer eens alle protocols te verwijderen. Aangezien de XP-client al aan zijn derde NIC-config toe is lijkt het me mogelijk dat een oude install van ICS nog in de weg zit. Disable ook de standaard Firewall van XP while you're at it.
En disable die bridge. Probeer eerst alleen verbinding te maken met die Cross en daarna pas met alle PC's ineens.
Ook kan je kijken of het lukt met de XP client op een andere client met 2 NIC's...
edit:

Moet ook eens sneller leren typen...
Dit haalt niets uit, bridge weer aanzetten?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Laatst had ik ook problemen met mijn netwerk onder XP nadat er een andere pc aangehangen had. Eerst windows XP opnieuw geinstalleerd op de mijne, waarna de communicatie met m'n pa's pc weer vlekkeloos verliep. Volgende dag weer precies hetzelfde gedonder. PC's zagen elkaar simpelweg niet. Hele middag met een maatje van me aan het rommelen geweest, maar wou niet lukken. Toen kwam ik dit tegen op het internet;

http://www.practicallynetworked.com/sharing/troubleshoot/

Heeft me echt heel goed op weg geholpen. Bij mij had het ermee te maken dat er twee protocollen gebruikt werden, namelijk ipx en tcp. Dat zorgt er ook voor dat alles veel langzamer gaat met aanmelden, etc omdat windhoos niet weet wat te gebruiken. Ga daarvoor naar je networkconnections en klik bovenin het scherm op advanced settings. Hier kan je selecteren welk protocol voor wat te gebruiken. Werkte gelijk feilloos bij mij. Hoef niet meer zo lang te wachten tot het netwerk icoontje verschijnt na opstarten. En pc's vinden elkaar veel sneller. Als je aan de guide houdt kan het niet misgaan. Succes ermee en laat even weten of het gelukt is.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Dit haalt niets uit, bridge weer aanzetten?
Whizzcat kon ook wel eens gelijk hebben. De bridge is niet per se nodig in een dergelijk netwerk. We hebben het alleen nog over ICS.
Ik ga nu trouwens eindelijk eens slapen, moet er om 5 uur weer uit. Kijk morgen nog wel even verder.

Verwijderd

Topicstarter
Daacuso schreef op 28 augustus 2002 @ 23:31:
Laatst had ik ook problemen met mijn netwerk onder XP nadat er een andere pc aangehangen had. Eerst windows XP opnieuw geinstalleerd op de mijne, waarna de communicatie met m'n pa's pc weer vlekkeloos verliep. Volgende dag weer precies hetzelfde gedonder. PC's zagen elkaar simpelweg niet. Hele middag met een maatje van me aan het rommelen geweest, maar wou niet lukken. Toen kwam ik dit tegen op het internet;

http://www.practicallynetworked.com/sharing/troubleshoot/

Heeft me echt heel goed op weg geholpen. Bij mij had het ermee te maken dat er twee protocollen gebruikt werden, namelijk ipx en tcp. Dat zorgt er ook voor dat alles veel langzamer gaat met aanmelden, etc omdat windhoos niet weet wat te gebruiken. Ga daarvoor naar je networkconnections en klik bovenin het scherm op advanced settings. Hier kan je selecteren welk protocol voor wat te gebruiken. Werkte gelijk feilloos bij mij. Hoef niet meer zo lang te wachten tot het netwerk icoontje verschijnt na opstarten. En pc's vinden elkaar veel sneller. Als je aan de guide houdt kan het niet misgaan. Succes ermee en laat even weten of het gelukt is.
Ok ik ga weer schoon beginnen en de guide volgen, bedankt voor de info ik zal het uiteraard laten weten want ik word er echt ****ziek van. Ik heb btw die crosscable en nic er nu inzitten omdat het apparaat ook weigerde om via m'n hub normaal te werken.

Verwijderd

Topicstarter
w00t i have made some progress! :)
Na die guide te hebben gevolgd werkte er nog niks, nu heb ik die bridge weer aangezet en handmatig op de client de dingen handmatig ingevuld die ik on zien met ipconfig /all op de server en ik zie verdomd m'n server staan in de MSHOME werkgroep. Kan overal bij met een beetje geduld maar dat kan ik nog veranderen via de guide. Hartstikke bedankt allemaal want ik stond op het punt die client op te hangen aan z'n crosscable :P :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok het werkt nu allemaal, het lag aan de netwerk kaart, ik vertrouwde het niet en heb een eigen netwerk kaart in die bak gezet in slot 3 (andere kaart zat in slot 5 wat ik al niet vertrouwde) en nu werkt het gewoon via de wizzard. Die pc bouwer ga ik FF op z'n flikker geven :D

/me bedankt iedereen in dit topic.
Pagina: 1