Toon posts:

[VB6.0] Menuitems reageren niet onder Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een uitgebreide klok... (Een met een tijdsregistratiesysteem ingebouwd) Een digitale Klokkaart machine... Nu heb ik een menu gemaakt met de volgende items:

Format
...12 Hour Notation CTRL+L
...24 Hour Notation CTRL+S
Exit

De menuitems en de sneltoetsen werken perfect onder Windows XP, maar onder Windows 98 werken de Items onder Format niet en ook de sneltoesten werken niet. Ik dacht eerst aan een Runtime probleem dus ik heb op de PC's de nieuwste Runtime voor VB6 geinstalleerd. Dit mocht alleen niet baten. De Exit item werkt echter perfect...

Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Ik zou 't niet weten,
offtopic:
Vet, een klokkaart programmaatje... Heb ik ook gemaakt :) Kijk voor de gein eens naar die van mij :P Spam, sorry...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een mooi programma'tje, maar je bent vergeten om in het programmatje het veld in te voegen waar je het wachtwoord van de medewerker in kan vullen... :-) Het is ongeveer wat ik ook wil maken... :-D

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Met Windows2k heb ik absoluut geen probleem.. zou het ook niet weten. Probeer eens een andere toets? Oh als je menu toevallig "Format" heet, zou ik er "mnuFormat" van maken (Onderhand ken ik VB wel met z'n kuren over functies en namen e.d.)

En als je ze geen submenu maakt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 23:52:
Het is een mooi programma'tje, maar je bent vergeten om in het programmatje het veld in te voegen waar je het wachtwoord van de medewerker in kan vullen... :-) Het is ongeveer wat ik ook wil maken... :-D
Uhm, dat veld is er toch wel :) Op het laatste tabblad, onderaan.

Ik ben het nu nog aan het uitbreiden, zodat mensen gewoon met een tag langs kunnen lopen en dan in- of uitgeklokt zijn. Een pc/laptop op het werk vond mijn baas toch maar niets :P Dit was dus een (iets) oudere versie, maar nog steeds redelijk functioneel.

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels al achter... Het probleem zat 'm niet in het menu... Ik heb het programma'tje op een Engelstalige Machine gemaakt met Engelse instellingen en de Win98 machine is een Nederlandstalige machine met Nederlandse instellingen. Het programma struikelde over het vershil in Tijdnotaties... |:(

Stom dat ik dat niet eerder zag... |:(

Maar ja, het is inmiddels ook al opgelost... :)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Mooi :D

Ken het probleem, onlangs nog met Quadrantwars, in de server config inifile:

MaxVelocity=0,15

Werd 0.15 op mijn PC, en andere 15. De schepen.. gingen dan ook iets sneller dan de bedoeling ;). Gewoon opgelost door 15, en dan te delen door 100 (0.15 wou ook wel, maar dan kan het probleem weer andersom voorkomen)

(had dus ook met de locale settings te maken)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien weet jij dit... Ik ben 2 dingen uit aan het zoeken... Met name deze:

- Hoe kan je een programma maken zonder Titlebar binnen VB6.0?
- Hoe maak je een rechtermuisknop menu binnen VB6.0?

Dit zijn 2 punten waar ik geen antwoord op kan vinden... En de MSDN Library op het internet is dusdanig groot dat je daar bijna niet kan vinden wat je zoek... :-)

Verwijderd

- Bij Form Properties: BorderStyle = 0 - None (Appeltje)
- Bij Form MouseDown Events: If Button = 2 Then PopUpMenu(mnuMijnSuperMenuutje) (Eitje)

Verwijderd

Welke methode gebuik je voor het omzetten naar 24-uurs formaat??
Pagina: 1