wat nou te neme ?

Pagina: 1
Acties:

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
wat kan je nou het beste nemen voor een thuis server die dmv een hub internet en bestanden moet delen ik heb een celeron 300a met 32 of 64 moet ik nog even kijken wat ik uit mijn andere computer haal en de rest standaard. Dus wat voor OS windows 98 se, windows NT 4, windows 2000, of Novell netware 5.1 draaien.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Delen van bestanden is lastiger onder Win2000... Dus ik zou denk ik gewoon een Win98 bak ervan maken... maar dat komt meer omdat ik zo lui ben :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Ronald
  • Nu online
zou ook geen win2000 doen, vraagt veeeeeeel teveeel geheugen, is met 32 of 64MB in je comp/server echt nie leuk

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kan ook nog linux + samba nemen.

• 0943
dus NT valt af en novell kan ik daar niet iets nuttigs mee doen ik heb alle software liggen dus kan van alles uitptoberen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hangt er ook een beetje vanaf waar je interesse heen gaat, toch? Als jij graag met Novel wilt leren werken, doe je 't onder novell. Heb je altijd al willen weten hoe zoiets nou met Linux moet: kies je Linux.
Uiteindelijk zal het je onder allemaal wel lukken.
Bedenk ook of je wilt dat je huisgenoten er ook iets mee kunnen als jij er een keertje niet bent. Wat dat betreft zal win98 toch de makkelijkste zijn.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik vindt netwerken onder W2K fijner dan onder W98.

Je kan meer en makkelijker instellen bijv.

Het enige dat je ff moet doen is een Guest accountje aanmaken en de restricties versoepelen.

Verwijderd

Als je Novell 5.1 wilt gaan draaien met Bordermanager als firewall met de proxyserver heb een stabiel systeem draaien. Ik denk dat je alleen met 64 Mb toch tekort komt, want 5.1 heeft minimaal 96 Mb nodig, zonder dit installeert het zichzelf nieteens.
Hou er wel rekening mee dat Novell een dedicated server is, als werkstation heb je dus niks meer aan de PC.
Ikzelf ben van plan ook het uit te proberen alleen onder Novell 4.11.

Als je dit gaat proberen, hou er rekening mee wat er ook gezegd wordt, het blijft een stabiel OS.

• 0943
oke ik heb er nu 128 mb ingezet. dus ka nu van alles draaien ik hoef ook niet per se meer er op te werken het is alleen. om internet en bestanden te delen dus ik werk er in principie niet meer op ja om iets aan te passen. dus Novell is beter dan?

ik ben nu bezig met windows 2000 instal alleen ben de serial kwijt weet iemand er een voor windows 2000 pro NL ?

• shadax
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 20:06 schreef 0943 het volgende:
ik ben nu bezig met windows 2000 instal alleen ben de serial kwijt weet iemand er een voor windows 2000 pro NL ?[/quote]Ja, vast wel, maar dat mag je hier niet vragen..

• 0943
ja dat zag ik net op een andere topic ook dat je dat niet mag vragen. Wist ik niet sorry ,maar ik heb hem zelf al weer gevonden thuis dus probleem is verholpen.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

W2K is wel erg belastend als je aleen maar bestanden wilt delen en internet wil delen. Wat dat betreft is Linux wel veeeeeeel lichter. (Nou ben ik onvoorwaardelijk voorstander van Linux op servers, dus neem mijn mening niet al te serieus.)

• 0943
en welke linux zou jij zeggen dan ??

denk dat ik het al weet debian zeker.

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

beste 0943 kijk eens op astalavista.box.sk ofzo...

Pak je rust!

• 0943
huh ? waarvoor ? daar staat toch niks over netwerken

ow over die serial bedoel je.
Maar die had ik al weer gevonden had ik toch al gezegd.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik zou voor NetWare gaan..
Pagina: 1