Pioneer DVD-106S leest moeilijk?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Zit hier nu achter een vers inelkaar gezette PC:

ECS K7S6A
Maxtor D740X 80GB (Pri Master)
Lite-on 40/12/48 CDRW (Sec Master)
Pioneer DVD-106S Slotin (Sec Slave)

laatste twee devices hangen aan een 40 polige IDE kabel (Pioneer is U66, mobo geeft geen melding van foute kabel, en om de boel makkelijker te plaatsen zit ie ook nog met de rode draad op pin 40 aan alle kanten :D)

Probleem nu:
Ik heb Windows XP van een CDR geinstalleerd met die Pioneer, geen enkel probleem. Nu voer ik em de installatie CDs van een Audigy en een Hauppage TV-kaart met Dolbi surround, en die vertikt ie om te lezen. de Lite-on wil em wel lezen (ook niet lekker).
Is die Pioneer dan zo'n slechte koop geweest?

Verwijderd

_JGC_ schreef op 28 augustus 2002 @ 22:15:
Zit hier nu achter een vers inelkaar gezette PC:

ECS K7S6A
Maxtor D740X 80GB (Pri Master)
Lite-on 40/12/48 CDRW (Sec Master)
Pioneer DVD-106S Slotin (Sec Slave)

laatste twee devices hangen aan een 40 polige IDE kabel (Pioneer is U66, mobo geeft geen melding van foute kabel, en om de boel makkelijker te plaatsen zit ie ook nog met de rode draad op pin 40 aan alle kanten :D)

Probleem nu:
Ik heb Windows XP van een CDR geinstalleerd met die Pioneer, geen enkel probleem. Nu voer ik em de installatie CDs van een Audigy en een Hauppage TV-kaart met Dolbi surround, en die vertikt ie om te lezen. de Lite-on wil em wel lezen (ook niet lekker).
Is die Pioneer dan zo'n slechte koop geweest?
je DVDRom werkt pas lekker met een 80 polige kabel :)
dan draai je ook echt UDMA 2 voor CDrom/CDRW en UDMA 4 voor DVDROM

heb het een keer uitgetest

40 polig aan een CDROM en dan mocht ik blij zijn met 8x digital audio
met 80 polig aan een CDROM ( zelfde drive zelfde pc zelfde os zelfde rip prog zelfde instellingen ) en toen haalde ik ruim 20x digital audio

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Klopt helemaal. Verfrommelde ATA100 kabel gevonden, die erin, werken als een tierelier. Doet me denken aan mn plex die niet wou werken omdat mn SCSI bus ietsje (6 meter slechts, onbeschermde externe kabel) te lang werd. Veel leesfouten en zo traag als een kapotte CD-ROM speler :(

Verwijderd

_JGC_ schreef op 28 augustus 2002 @ 22:44:
Klopt helemaal. Verfrommelde ATA100 kabel gevonden, die erin, werken als een tierelier. Doet me denken aan mn plex die niet wou werken omdat mn SCSI bus ietsje (6 meter slechts, onbeschermde externe kabel) te lang werd. Veel leesfouten en zo traag als een kapotte CD-ROM speler :(
doet wonderen zo`n ATA 100 kabel

elke pc hier heb nu ATA 100 kabels heerlijk :) echt lekkere doorstroming