Ben opzoek voor een isa kaart een verloop van isa naar pci.
kan iemand mijn vertellen waar ik deze kan vinden???
kan iemand mijn vertellen waar ik deze kan vinden???
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ja maar sommige oude programma's (bijv. bankiersprogamma's) kennen niet de nieuwe chipsets van de PCI modems, maar wel die van de oudere ISA broertjes...Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:53:
Ookal zou et bestaan, zou et goedkoper zijn om ff hetgene wat isa, in pci versie te kope
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!
Verwijderd
Ga anders voor een externe modem (serieel dus!)... Die worden meestal wel herkend!!!Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:57:
[...]
Ja maar sommige oude programma's (bijv. bankiersprogamma's) kennen niet de nieuwe chipsets van de PCI modems, maar wel die van de oudere ISA broertjes...
Mijn pa had precies hetzelfde en de enige oplossing die ik voor hem had was zijn mobo vervangen met mijn oude ABIT KT7 die wel een ISA poort heeft.
Volgens mij bedoelt hij dus ook zo'n bridge, niet andersom. Maarja, blijft nagenoeg onmogelijk te vinden (collega van me had laatst een klant met een dergelijk probleem, in dit geval een of andere speciale proprietary modem voor beurskoersen, een ISA kaart. Die klant had een flinke upgrade nodig voor andere software die hij moest draaien en de mobo waar z'n oog op viel had geen ISA slot. Ik heb toen gezocht en niets zinnigs gevonden. PCI versie van die kreng is er niet, dus heeft de klant uiteindelijk morrend ingestemd met een externe a EUR 350)mvdejong schreef op 28 augustus 2002 @ 23:04:
Het bestaat ook niet, omdat voor PCI ondersteuning in de BIOS onmisbaar is (o.a. het uitgeven van IRQ's, DMA's enz.).
Daarom kun je wel ISA-, EISA-, MCA-, enz. bussen bridgen naar een PCI-bus op een moederbord, maar niet omgekeerd.
Idd- een van de redenen dat de Abit KT7 zo populair was, was naast de OC functies dat het nog die ISA slot had. Daar is menig Terratec EWS64 kaartje in gaan hangen, om nog maar te zwijgen over de echt professionele applicaties.O ja, G4s, er bestaan voldoende ISA-kaarten die ooit kEUR hebben gekost, en waarvan de vervangende PCI-kaart nog eens dat zou kosten (interface-kaarten voor high-performance Kofax document-scanners, om maar eens een mij bekende te noemen). Om nog maar te zwijgen van technologieen die voor het ontstaan van PCI al dood waren (iemand ooit een ARCnet-kaart voor de PCI-bus gezien ?). Niet voor niets heeft bijna elk PCI-bord nog (E)ISA-support.
Oslik blyat! Oslik!
Localhost is where the heart is
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Dan naar mijn mening zou het tijd worden om een nieuw programma te regelen. ISA vertraagd je systeem ook nog es behoorlijk. Hoe gaat hij dat in de toekomst doen als ie een nieuwe PC koopt? "Jah meneer de verkoper, ik MOET er wel een ISA slot bij hebben"?Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:57:
[...]
Ja maar sommige oude programma's (bijv. bankiersprogamma's) kennen niet de nieuwe chipsets van de PCI modems, maar wel die van de oudere ISA broertjes...
Geen ervaring met financiële software, zeker? Banken zijn zo conservatief als de neten en leveren ook in de 21e eeuw nog rustig DOS-software uit. "Tried and tested" prevaleert daar boven leuke kleurtjes en knopjes.Kaap schreef op 26 september 2002 @ 07:19:
Dan naar mijn mening zou het tijd worden om een nieuw programma te regelen. ISA vertraagd je systeem ook nog es behoorlijk. Hoe gaat hij dat in de toekomst doen als ie een nieuwe PC koopt? "Jah meneer de verkoper, ik MOET er wel een ISA slot bij hebben"?
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Gelijk heb je- maar of ze het zullen leren... (gisteren ook hlaf lopen flamen tegen iemand die volhield dat je RIMMs altijd per 2 moet plaatsen, ook al hadden we het over een i820 moboRataplan schreef op 26 september 2002 @ 05:09:
Fijn dat men de topicstarter ff afbrandt, hij zal dit antwoord hoogstwaarschijnlijk wel niet meer lezen. Ja, ik heb z'n posthistorie ook ff doorgenomen, nee, daar word ook ik niet vrolijk van. Van het leeuwendeel van de posts hierboven (de goeden niet te na gesproken) word ik evenwel uiterst pissig.
"Daar heb ik nog nooooit van gehoord. Dat bestaat dus niet en is dus technisch onmogelijk". Zeg dan niks! Stelletje amateurs! Prutsers! Namaaktweakers!En deze user aanraden om techposts te gaan scoren is ook *niet slim*
Goede link, alleen de 'Accepted answer' (ze werken bij experts-exchange met een soort moderatie systeem), 4 posts onder die van RickHulshof, is uiteindelijk het volgende:Afijn. Tot zover het niveau. Ontopic maar weer:
Hier staat een vergelijkbare vraag. Ene rickhulshoff meldt als oplossing: bel Dell! Die hebben hem, claimt hij, aan een werkende oplossing geholpen.
De google-zoekterm? "pci to isa" riser. Eerste poging, tweede hit.
I would imagine that a riser, might add noise that is tolerable to a purely digital card, but that might well turn a nice sound card into a bit of a lemon.
Oh there's the long way round....
Get one of those universal laptop docking stations with a couple of ISA slots in, that connect via a PC card, get a PCI PC card interface, drivers could well be a PITA with that too, also would probably cost upwards of $300.
Rick makes a good point about bus speeds. Now soundcards I find are the orneriest, pickiest, doggone fussiest, s.o.b.s when it comes to bus speed, some will only work between about 7.5 and 8.5 Mhz. Very rarely will you find one that will like an ISA bus speed of as much as 10Mhz even. Virtually every other ISA card can usually run to 12Mhz easily, and often as much as 16Mhz. You can tune up some systems that rely heavily on ISA cards real fast by increasing the ISA bus speed. Unless you have to have a sound card. You might not have come across this, since most systems from around the MMX era to present have had locked ISA bus speeds, however, some newer and most older systems one could play with the ISA speed in Setup, select which fraction of the system clock one wanted to use, or select a fixed frequency. So, finding a riser might be one thing, finding one that your soundcard will work with might be entirely another.
So IMHO, a riser, should you find one, is probably 80% likely to be wasted money, causing you either insurmountable driver problems, bus speed problems or noise problems, and you'll end up getting a PCI card anyway.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Euh... wel leuk... Maarre... als t gewoon in Google staat had die poster dat zelf toch ook al kunnen doen?Rataplan schreef op 26 september 2002 @ 05:09:
Fijn dat men de topicstarter ff afbrandt, hij zal dit antwoord hoogstwaarschijnlijk wel niet meer lezen. Ja, ik heb z'n posthistorie ook ff doorgenomen, nee, daar word ook ik niet vrolijk van. Van het leeuwendeel van de posts hierboven (de goeden niet te na gesproken) word ik evenwel uiterst pissig.
"Daar heb ik nog nooooit van gehoord. Dat bestaat dus niet en is dus technisch onmogelijk". Zeg dan niks! Stelletje amateurs! Prutsers! Namaaktweakers!En deze user aanraden om techposts te gaan scoren is ook *niet slim*
Afijn. Tot zover het niveau. Ontopic maar weer:
Hier staat een vergelijkbare vraag. Ene rickhulshoff meldt als oplossing: bel Dell! Die hebben hem, claimt hij, aan een werkende oplossing geholpen.
De google-zoekterm? "pci to isa" riser. Eerste poging, tweede hit.
(i) Dat de topicstarter een n00b is mag onderhand als bekend verondersteld wordenVerwijderd schreef op 26 september 2002 @ 16:13:
Euh... wel leuk... Maarre... als t gewoon in Google staat had die poster dat zelf toch ook al kunnen doen?
(ik dacht dat dat de vereisten waren voor t posten van dergelijke vragen (search & google of vergelijkbaar))
Maar ja... als je toch via PCMCIA gaat werken, koop dan t gewenste apparaat in PC-kaart formaat! Tis wel een super-omweg
Volgens mij is er zo'n beetje in alles (behalve vage scanners, etc. (met isa-kaartjes) (geen scsi) ) een ofwel SCSI, FireWire, USB, Serieel, LPT-alternatief. Tis alleen niet grappig dat je dan weer een alternatief aan moet schaffen. Maar goed, dat is dan ook de keuze van een nieuwe PC geweest. Ik heb bijna een jaar geleden al voor iemand de hele beurs moeten afschuimen op zoek naar een PIII moederbord dat een ISA-slot had! Bij PIV ligt t ISA slot (erfenis van de 086) er uit...
En waarschijnlijk over niet al te lange tijd verlaat ook de LPT-poort zijn vaste plek van het moederbord. Alsmede de seriële poorten. Bij veel nieuwe PC's is de COM2 al vertrokken.