[FreeBSD 4.6] #6 <- wat is dat nou eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,
Misschien wat vaag topic zo maar ik weet ook niets beters..
Ik vraag me effe wat af..
bij het inloggen krijg ik dit

FreeBSD 4.6-STABLE (SCORPIO) #6: Wed Aug 28 18:18:22 CEST 2002

is geweldig, voor mijn nieuwe make world stond er nog #0 ipv #6.
Maar wat is die #6 nou eigenlijk? of #5 of #3 of #0

Het zegt mij helemaal niets.. het springt ook van het een op het ander zonder enige logische volgorde..
Iemand enig idee?

Verwijderd

Dat geeft aan hoe hoe vaak de kernel opnieuw is gecompiled. Dat is in ieder geval mijn conclusie :)

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 15:58
En die conclusie is juist ;)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
hoe kan ie dan spontaan van #0 naar #6 springen?
ik heb dat ook een tijdje gedacht maar 't lijkt toch niet helemaal te kloppen geloof ik

• xzenor

xzenor

Topicstarter
ja of er gaat wat fout hier dat ie het een paar keer vergeten is op te tellen ofzo.....

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 15:58
Misschien heb je wel een heel erg geheim make buildkernel && make installkernel script draaien? :+ :P

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

die van mij staat netjes op #2 (current bak)
hum mijn stable bak zeg #0 .... vreemd vaak genoeg herbakken

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
mjah dat heb ik dus ook..
die kernel is echt wel vaker dan die 6 keer herbakken......
en voor mijn make world stond ut geval op 0

Verwijderd

volgens mij wordt 't bij een cvsup van de kernel source 'gereset' :) Maar dat zou je 's moeten proberen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:19:
volgens mij wordt 't bij een cvsup van de kernel source 'gereset' :) Maar dat zou je 's moeten proberen
Dat gebeurd niet. Ik draai iedere dag een keer cvsup, maar nog nooit is daardoor de teller gereset.

Ergens in /usr/obj/usr/src/sys/KERNEL of in /usr/src/sys/compile/KERNEL (ligt aan de manier van compileren) wordt een teller bijgehouden. Zodra de directory (of desbetreffend bestand) verwijderd wordt staat de teller weer op 0, tenminste, daar lijkt het het meeste op.

Op dit systeem is #10 keer de kernel opnieuw gecompileerd.

epauli# uname -v
FreeBSD 4.6.2-RELEASE #10: Wed Aug 21 22:27:54 CEST 2002 epauli@epauli.dyndns.org:/usr/obj/usr/src/sys/EPAULI

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

nou in /usr/obj zal ie niet zitten dir "rm -rf *" ik elke keer voordat ik ga bakken

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Pagina: 1