Defecte HD/controller :?

Pagina: 1
Acties:

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
Ik kreeg gister opeens een CRC error op m'n maxtor (40 gb, 7200 rpm) in windows xp . Dus ik powermax van maxtor gedownload, en uit de smart test bleek dat ie bad sectors had.
Nou wilde ik vanmorgen die HD een low-level format geven (ook met dat powermax), maar 2 sec nadat dat begonnen was verscheen er opeens de error : "Write verify failure, DRQ could not be initialized" (zoiets iig, weet het niet precies meer). Ok, HD zeker kapot.
Voor de zekerheid daarna maar ff als primary master aan controller gehangen (hij was altijd secundary master, z'n eentje op die kabel), en daar deed ie het opeens wel op! En de bad sectors zijn idd na de low-level format verdwenen.
Ligt dit aan de controller? Of aan powermax? Of aan ... ? En wat is uberhaupt DRQ? En is dat ook de reden dat er bad sectors op zaten?

[edit]
Tis trouwens een asus a7v133 mobo met VIA KT133A chipset.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
tja, dan zul je een andere schijf aan de controller moeten hangen, kijken of hij het ook doet, of juist niet.

specs

Verwijderd

ide kabel defect :?

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Topicstarter
gladiool schreef op 28 augustus 2002 @ 21:30:
tja, dan zul je een andere schijf aan de controller moeten hangen, kijken of hij het ook doet, of juist niet.
Heb niet ff een HD bij de hand waar ik een low-level format op kan doen :|
Dat was mijn eerste gedachte ook. Daarom heb ik gister een nieuwe gekocht, maar daarmee gaf die dezelfde fout. Kheb hem trouwens met dezelfde kabel op de primary master gehangen, dus kabel is het niet.