[EL] Sony remote voor winamp ?

Pagina: 1
Acties:

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vraagje:

Kheb nog een sony remote voor een autoradio, aan een draad. Tis zo'n stick voor de veiligheid in de auto:

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/54951_RM-X4S.gif

Zou ik hier winamp mee kunnen bedienen? De draad die er uitkomt had een jack-plug (zoals in oortelefoontjes etc.) maar is afgeknipt (inbraak in mijn auto).
Hoe zou dit werken aangezien er een hoop functies op t stikkie zitten.

Iemand een idee? Ik kan programmeren met VB dus een compoort of iets dergelijks aansturen moet wel lukken denk ik. Als iemand iets weet... hoor ik t wel

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Hoeveel draads is het, hoeveel functie's heeft dat ding, iets meer specs is wel handig. Dan kenne we wat meer brainstormen Sorry, was brainpower aant luisteren. En heb je hem al eens geprobeerd door te piepen als je een knopje indrukt, of open te schroeven ?

• MenaceD
  • Niet online
Ja sorry... wat ik nu weet:
2 draden, zoals links/rechts in jack.
Functies: stuk of 10
Als radio afstandsbediening heb je meerdere functies op een draaiknop als je m indrukt
Zo t zo werken dattie lange en kortesignalen doorgeeft?
Heb m nog niet doorgepiept, weet niet hoeveel stroom er over kan. Heb niet veel verstand van elec. maar vin t wel leuk om te klooien. Open schroeven is geen optie, geen schroeven namelijk

Verwijderd

lijkt me wel aardig lastig, zou je een osciloscoop oid moeten aansluiten, doormeten wat voor signalen hij geeft
en dan via je seriele poort, en daarná nog eens een progje schrijven, vrij lastig :-(

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

volgens mij weet deze meneer er meer van
http://rockbox.haxx.se/ma...rchive-2002-03/0023.shtml

"The interface sends serial commands"

"It uses a PIC (16F873) and code written in C.
If anyone is interested, send a mail "

• MenaceD
  • Niet online
Hmmmm C...
lijkt me niet...
En dat osciloscoopverhaal zie ik al helemaal niet zitten...
Kga even verder zoeken
Kom ondertussen maar door met die ideetjes
Pagina: 1