Toon posts:

[compaq laptop 1600] heb ik een IR-poort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus ik weet niet of er een ir-poort op mijn laptop zit, ik weet niet hoe dat eruitziet; hoe kan ik dat uitzoeken?
het betreft een compaq presario 1600 van ongeveer 2 jaar oud

Verwijderd

Waarschijnlijk wel als die 2 jaar oud is. IR is vaak gewoon een zwart vierkantje op de zijkant/achterkant van je laptop. Zie je heel duidelijk. Net als de voorkant van een afstandbieding :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2002 21:05 . Reden: shibby ]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:04:
Waarschijnlijk wel als die 2 jaar oud is. IR is vaak gewoon een zwart vierkantje op de zijkant/achterkant van je laptop. Zie je heel duidelijk. Net als de voorkant van een afstandbieding :)
?? als ie 2 jaar oud is waarschijnlijk wel? dus als ie jonger is ook neem ik aan. ik ga namelijk een nieuwe kopen via de ABN (vanwege de aantrekkelijke financiering), maar kan nergens iets over een infraroodpoort ontdekken. het gaat om deze: http://www.compaq.nl/prod...presario/Presario732.html

Verwijderd

Topicstarter
ik vind niet direct een zwart vierkantje :(
er zit wel een ingebouwde modem in, kan het zijn dat de ir-poort daarin zit?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ik denk dat je hem gewoon niet hebt. ik zie net op de site dat die laptop die ik wil kopen hem ook niet heeft; althans.....hij wordt niet vermeldt terwijl dat bij duurdere laptops wel zo is.

hij zit trouwens niet in je modem nee.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14
volgens http://www.compaq.nl/prod...s/presario/specs_732.html zit er geen ir op. maar als je helemaal zekerheid wilt kan je het beste even bellen met hun helpdesk. moet lukken.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 20:45
Op de computers van Compaq is een legale versie van Microsoft® Windows® geïnstalleerd
:X :X :X :X :X ;)

Die laptop die jij hebt zit geen IR op na mij weten.

Verwijderd

Bijna alle laptops hebben ir-poort. Zelfs me 5 jaar oude p75 flaptop :) Maar zullen ook wel laptops zijn zonder. Als je het niet zo snel ziet zal het er wel niet op zitten...

Als je eigenschappen van "Mijn Netwerkomgeving" opent zie je ook of je ir device hebt..

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

kan je dat later dan toevoegen via b.v. een PCMCIA kaartje? en zo nee....kunnen jullie me dan vertellen of het een erg groot nadeel is of niet? kan internetten ook via een kabeltje met je GSM? ik heb een Samsung A100 met ingebouwd modem.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Omdat ik perse een ir-poort op mijn laptop wilde, heb ik lang moeten zoeken. In de prijsklasse waarin ik zocht hadden alleen de Toshiba (die ik nu heb) en de Paradigit er standaard ir op zitten. Niet Dell, Compaq, Sony, HP en nog wat merken waar ik naar gezocht heb. Er zijn ook USB infrarood uitbreidingen te koop, niet alleen voor laptops dus.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
haas schreef op 28 augustus 2002 @ 21:47:
Er zijn ook USB infrarood uitbreidingen te koop, niet alleen voor laptops dus.
hoeveel kost dat zo ongeveer? want ik wil de IR vooral gebruiken voor mijn gsm, en als het te duur is dan koop ik gewoon een datakabel (wat kost een datakabel voor een nokie 6310 trouwens?)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een USB ir poort kost ongeveer €40, iets meer dan een (originele DLR-3) datakabel, maar het voordeel is dat ir universeel is en die datakabel alleen met bepaalde Nokia's. Voor de ir adapter kun je kijken bij www.koopjessite.nl.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
haas schreef op 28 augustus 2002 @ 22:07:
Voor de ir adapter kun je kijken bij www.koopjessite.nl.
ik ben van belgië :>

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

dus? we hebben al een tijdje open grenzen en bovendien zal je vast wel via internet kenne bestelle. en ook een :>

[ Voor 0% gewijzigd door zimbab op 28-08-2002 22:15 . Reden: gebaartje ]

Verwijderd

Topicstarter
zimbab schreef op 28 augustus 2002 @ 22:14:
[...]

dus? we hebben al een tijdje open grenzen en bovendien zal je vast wel via internet kenne bestelle. en ook een :>
ja maar zullen die mannen leveren tot in belgië ?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:19:
[...]

ja maar zullen die mannen leveren tot in belgië ?
gewoon via de post. kost een beetje verzendkosten, maar nauwelijks meer dan zendingen binnen Nederland, dus dat zal wel goed zitten denk ik. ik zie net dat in Nederland, Belgie en Duitsland het 2,50 euro kost bij vooruitbetaling. is meestal wel veilig hoor, ik betaal altijd vooruit als ik computerspullen koop via internet.

Verwijderd

Topicstarter
dus het staat vast dat ik géén IR-poort heb ??? :(

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:43:
dus het staat vast dat ik géén IR-poort heb ??? :(
zo goed als ja, maar wij kunnen je laptop niet zien natuurlijk.

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Kijk ff bij apparaatbeheer, als alles netjes geïnstalleerd is, moet ie daar bij staan. Heb zelf 'n Compaq 1714, zónder IR |:( . Om de een of andere vage reden zit dat er dus niet altijd op, ondanks dat mn laptop (PIII 1,0 GHz) toch best recent is...
Pagina: 1