Hoe lcd te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 20:29
Ik heb van een oude sega game gear nog een lcd scherm liggen (handheld computer).
Deze zou ik graag proberen in mijn pc te modden zodat ik daar temps ed. op kan weergeven.
Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe dit dan mogelijk is.
(denk zelf niet dat het simpel gaat)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

sega ? reken er maar niet op. kijk ff wat voor controller er op zit, maar geef je weinig kans

Verwijderd

lees faw waarscnijlijk za het niet gaan ivm verkerde controller op lcd maar in faq staat met welke controller wel

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als ik je topic leest lijk jij niet iemand die zelf ff een aansturing in elkaar programmeerd enzo, dus simpel kan het niet

Verwijderd

je kon bij dat ding ook zo'n tv tuner aansluiten. Misschien is die als adapter te gebruiken?

• Blaz0r
Waar kan ik precies zien wat voor controller het is?

• Blaz0r
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 20:54:
je kon bij dat ding ook zo'n tv tuner aansluiten. Misschien is die als adapter te gebruiken?
Zo een tv tuner heb ik dus niet, nooit aan kunnen komen, al vaak gezocht.

Verwijderd

off topic:

Kben nog wel geïnteresseerd voor spellen van de game gear ;) post et maar als je ze niet meer moet :)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

kijk ff op de achterkant van het LCD (dus ff open halen en de cijfers/letters van de chipjes bekijken.. zoek daar een goede PDF bij.. en kijk of die 8 bits/PAL/serieel word gestuurt. als het niet een van dit is geef ik je weinig kans meer.. (of je moet zelf een wonder in de electronica zijn, maar als je zo'n topic plaatst zal het wel niet het geval zijn :) ) maar post de codes maar.. ga ik wel ff searchen (als ik weer thuis ben over een uurtje of 4)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Blaz0r
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:09:
off topic:

Kben nog wel geïnteresseerd voor spellen van de game gear ;) post et maar als je ze niet meer moet :)
Heb je zelf toevallig niet zo een tv tuner over voor mij :)

• Blaz0r
jeuuron schreef op 28 augustus 2002 @ 21:26:
kijk ff op de achterkant van het LCD (dus ff open halen en de cijfers/letters van de chipjes bekijken.. zoek daar een goede PDF bij.. en kijk of die 8 bits/PAL/serieel word gestuurt. als het niet een van dit is geef ik je weinig kans meer.. (of je moet zelf een wonder in de electronica zijn, maar als je zo'n topic plaatst zal het wel niet het geval zijn :) ) maar post de codes maar.. ga ik wel ff searchen (als ik weer thuis ben over een uurtje of 4)
Ik ben zelf ook weg vanavond. Ik maak hem morgen middag wel open en dan post ik het wel.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ok ik zie hem wel tegemoet.. ff kijken of het een PAL ding is.. (lijkt mij wel)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Blaz0r schreef op 28 augustus 2002 @ 21:32:
[...]

Ik ben zelf ook weg vanavond. Ik maak hem morgen middag wel open en dan post ik het wel.
Op zich wel interessant allemaal, heb ook nog zo ding liggen, doe er alleen niet zo veel meej.
Dat ding openschroeven is vrij lastig, vooral als je niet de juiste schroevendraaiers hebt!

Verwijderd

een Sega Gamegear bevat een beeldscherm dat je rechtstreeks op je TV Out kan hangen, omdat het via een TV Signaal gaat en niet via X,Y data of net als een gewoon LCD.
je kan het gewoon zien als externe TV scherm, zo kan je hem ook aansluiten(net als de PSOne scherm ongeveer), ik weet dat het zo zit, schemas heb ik niet.

Verwijderd

Bij een Sega Gamegear beeld zit geen standaard TV-out omdat het beeld maar 4096 kleuren heeft en er maar 32 tegelijk kan laten zien. Wil je beeld erop? Dan moet je ff zo'n TV-Tuner setje halen, zullen nergens meer verkocht worden aangezien de gamegear een oud ding is, maar de prijs lag ronde de 50 dollar.

Schijnbaar zit er wel een R G en B aansluiting op, maar het beeld zal niet geweldig zijn. Als het er al op zit, en het hangt ook nog eens af van de versie van je gamegear. Ff openmaken en kijken dus.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 09:46
En die van mijn Gameboy/Gamegear dan?

Nee, voorlopig niet. Van de gameboy zijn er schema's bekend, maar totdat iemand er een stukje software voor schrijft gaat dit niet werken. Leert dus allen een taal en ga schrijven!
Uit: Frequently Asked Questions CME

Dus helaas :(
Maar wat wel een goeie is, zo'n TV-Tuner setje halen, misschien kan je op eBay / Marktplaats e.d. 1 op de kop tikken :)

Suc6!
Pagina: 1