Versterker vraagjes en gezocht

Pagina: 1
Acties:

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 10:11
Ik ben als DJ op zoek naar een nieuwe simpele 2 kanaals versterker van ongeveer 2 keer 50W. En ik vraag mij af of ik een eindversterker direct op mijn mengtafel kan aansluiten of dat er een voorversterker tussen moet. Verder is het budget iets beperkt tot ongeveer 350 tot 400 euro en ik wil niet iets in de Sony klasse.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• MidiMaze
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

voor dat bedrag kan je een beste buffel halen, kijk eens op conrad, een mc crypt bak ofzo, levert ala 300 watt.....

zo'n ding kan je zonder problemen op een mengtafel aansluiten, meestal zitten er gewoon volume knoppen op zo'n eindversterker.

blabla

• SnowDude
Het liefst heb ik een versterker met maar 1 knop > De aan/uit knop en volume kan ik regelen van af mijn mengtafel

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

Een mengtafel heeft 1,5v uitgangssignaal en een gewone hifi cdspeler heeft 0,7v uitgang (ongeveer) dus je kunt ze gewoon zonder voorversterking aansluiten op een eindtrap. Je kunt ook evt een eq gebruiken om nog wat bij te versterken.

Verwijderd

Ik zou wel een versterker met volumeknop nemen. Als je hem dan een keer zacht zet met de volumeknop van de versterker heb je minder ruis. Als je je volume zacht zet op je mengpaneel heb je kans dat de (kleine hoeveelheid aanwezige) ruis door je versterker vol wordt verterkt

Verwijderd

Ja maar met de volumeknop helemaal open heb je meer headroom en voorkom je dat je teveel vervorming krijgt doordat je mengpaneel overstuurt. Maar je hebt idd wel last van veel ruis als je een iets minder goeie mengtafel hebt.

Verwijderd

Als je een zoekt naar een gewone hifi versterker (en geen sony wilt) zou je kunnen kijken naar de Marantz PM7000. Ziet er erg simpel en strak uit, heeft genoeg power (2x105watt) en heeft niet voor niets de EISA award 2000/2001 voor beste stereo versterker :)

Ik heb deze versterker zelf 2 weken geleden ook gehaald en ben er erg tevreden mee. Ben zelf ook DJ en wilde ook eerst kijken naar alleen een eindversterker, maar heb toch gekozen voor deze Marantz versterker vanwege zijn prijs en prestaties. Hij kost nu 329 € bij Correct Rotterdam, terwijl ik hem ook bij hifi zaken voor 499 € heb gezien.

• SnowDude
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 00:08:
Ja maar met de volumeknop helemaal open heb je meer headroom en voorkom je dat je teveel vervorming krijgt doordat je mengpaneel overstuurt. Maar je hebt idd wel last van veel ruis als je een iets minder goeie mengtafel hebt.
De mentafel is een Dateq Apollo dus s/n ratio is wel Ok. Als speakers gebruik ik B&W 602-S3. Ik zit er aan te denken om misschien anders te kijken voor een 2e hands NAD met voorversterker. Maar ik weet niet of ik een NAD van 7 of 8 jaar oud kan vertrouwen. Ik weet dat het geluid van een NAD goed is maar gaan die dingen lang mee of gaan de potmeters kraken of zo?

Verwijderd

Je zou kunnen kijken naar een 2de hands versterker, die dingen zijn meestal niet kapot te krijgen. Je zou ook naar een model van 2 jaar terug kunnen kijken /zoeken dat scheelt meestal ook wel veel in de prijs.

Toch zou ik je aanraden om toch is te kijken naar die Marantz PM7000. Zeker in combinatie met de B&W 602-S3 een hele goede combinatie, omdat ze beiden een neutraal geluid geven. Je krijgt er zeker geen spijt van. Ik heb de versterker in combinatie met de Mission M72 speakers.

Het is een top versterker voor weinig geld bij Foka, Stassen, etc kost ie 499 € dus het is echt een koopje bij Correct. Ik weet niet of je in de buurt bij Rotterdam woont anders zou je er is langs kunnen gaan.

Verwijderd

Dan zou ik gelijk een kleine PA amp nemen, 2e hands. Eentje van Lab-gruppen,crown of crest. Dan kun je er gelijk mee optreden als dat nodig is.

• SnowDude
Ik zal zaterdag eens even naar die Marantz kijken

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

SnowDude schreef op 29 augustus 2002 @ 18:28:
[...]

De mentafel is een Dateq Apollo dus s/n ratio is wel Ok. Als speakers gebruik ik B&W 602-S3. Ik zit er aan te denken om misschien anders te kijken voor een 2e hands NAD met voorversterker. Maar ik weet niet of ik een NAD van 7 of 8 jaar oud kan vertrouwen. Ik weet dat het geluid van een NAD goed is maar gaan die dingen lang mee of gaan de potmeters kraken of zo?
Mijn ervaring met NAD is zeer goed

deze lui maken zeer goede verstekers op een betaalbaar niveau
de amp kan vaak hard en zuiver door doordachte principes
mijn idee is gewoon naar kijken en luisteren

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Pagina: 1