Vriendin heeft net Wanadoo Cable gekregen. Ze wil een 2e computer koppelen aan de computer waar de internetverbinding aan hangt. Da's allemaal geen raketwetenschap, alleen de 2e netwerkkaart in die machine werkt niet mee. Kaartje erin, werd herkent, driver geladen en draaien maar dacht ik. Connectie zegt "cable unplugged". Met ipconfig geeft hij dat ook weer. TCP/IP Settings van de kaart kon ik zonder probleem aanpassen naar een vast ip adres ipv de default DHCP. Wanneer ik de properties bekijk, staat daar het door mij gekozen ip adres, maar ipconfig zegt alleen maar cable unplugged (of disconnected, oid). Opvallend was wel dat de subnet mask alleen maar 255.0.0.0 kon zijn (misschien door de settings van de andere card waar Wanadoo aan hing: 255.255.0.0 of de P.P.P.o.E. adapter 255.255.255.0???). Anywayz, iemand enig idee waarom die 2e kaart niet reageert?
Wat voor netwerkkaarten zijn het precies. Ik heb ook wanadoo en een computer met twee netwerkkaarten. Werkt prima.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Waarom gebruik je niet de ingebouwde ICS van Windows, dat werkt over het algemeen een stuk beter als dat je zelf een adres opgeeft.
Verwijderd
Je zou die realtek eens in een ander pci slot kunnen stoppen.
Kan best zijn dat die een conflict heeft met een ander device. denk aan (geluidskaart,ide controller,usb porten,3com kaart.) Meestal werken netwerk kaarten niet echt goed als ze irq's moeten sharen
Kan best zijn dat die een conflict heeft met een ander device. denk aan (geluidskaart,ide controller,usb porten,3com kaart.) Meestal werken netwerk kaarten niet echt goed als ze irq's moeten sharen
dit is een zoekertje hoor mensen...
Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!
De isa kaart is voor het LAN. IP is in de range 192.168.x.x. Subnetmask is 255.255.255.0Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:32:
Alexander,
Wat zijn jouw settings mbt beide netwerkkaarten?
De PCI-kaart hangt aan het WAN. Geen instelligen, gewoon de wanadoo cd erin en gaan met die banaan.
Gaat allemaal goed.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Paste idd meer in NT, zeker aangezien het probleem uiteindelijk toch een IRQ was die gedeeld moest worden met geluidskaart, waarbij de netwerkkaart het aflegde tegen de geluidskaart.
Oplossing: kaart eruit, start-stop machine, kaart er weer in, netwerkkabel aansluiten, start machine, ics aanzetten op machine verbonden met internet, andere machine op automatisch toekennen IP adres zetten en gateway e.d. op ip adres van machine verbonden met internet, stop-start van deze machine en draaien maar.
Oplossing: kaart eruit, start-stop machine, kaart er weer in, netwerkkabel aansluiten, start machine, ics aanzetten op machine verbonden met internet, andere machine op automatisch toekennen IP adres zetten en gateway e.d. op ip adres van machine verbonden met internet, stop-start van deze machine en draaien maar.
Dus het probleem is opgelost?
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Ik zie nergens welk OS het is en als er dit staat "cable unplugged" betekent dat de kabel niet goed is. Dan kan je de netwerkkaart instellen wat je wilt... zal het nooit doen. check/vervang kabel.
Verder IRQ's sharen.... ik heb XP en ACPI aanstaan (alle IRQ's op 1 hoop...) werkt perfect.
(klik op specs om te zien wat er allemaal in mijn comp zit...)
Verder IRQ's sharen.... ik heb XP en ACPI aanstaan (alle IRQ's op 1 hoop...) werkt perfect.
(klik op specs om te zien wat er allemaal in mijn comp zit...)
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
IP range moet 192.168.0.x zijn aangezien je subnetmask 255.255.255.0 is, dus alleen het laatste getalletje moet op iedere comp anders zijn.
op de andere comps geef je dan het IP van de wanadoo verbonden comp als dns en gateway.
op de wanadoo comp installeer je dan sygate of inetsharing van win2k/xp <- werkt perfect.
gebruik zelf een 486 met Smoothwall als gateway bij mij thuis (5 comps, studentenhuis)
op de andere comps geef je dan het IP van de wanadoo verbonden comp als dns en gateway.
op de wanadoo comp installeer je dan sygate of inetsharing van win2k/xp <- werkt perfect.
gebruik zelf een 486 met Smoothwall als gateway bij mij thuis (5 comps, studentenhuis)
Pagina: 1