Toon posts:

[wine] Media Player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand Windows Media player al eens draaiend gehad onder wine ?

In verband met de Big Brother streams ( van die mms//: url's) leek het me leuk om Media Player te installeren. Echter heel flauw (default mode) van M$ is dat al tijdens de installatie een melding komt dat het produkt geen standaard Windows operating system kon vinden en daarom kapt met installeren.

Ik heb helemaal geen Windows dus ik kan het ook niet eerst op Windows installeren.

Is er iemand die het wel aan de praat heeft gekregen ? Of is er een strak alternatief voor .mms files voor Linux (vroeg hij tegen beter weten in :)

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

Ik heb het wel kunnen installeren via winex (cvs), maar media afspelen ging meestal niet :'(
Als het niet wou afspelen kreeg ik random foutmeldingen in een taal die verdacht veel op hex-code leek.

edit: ik denk dat het mp6.0 was

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Volgens mij kon je met xine (of een plugin) mms afspelen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Met Xine standaard gaat het niet iig. Ik had ook al even op Google/linux gekeken maar ik zie zo 123 niets wat er uitspringt m.b.t. mms formaat. Ik heb ook zo'n flauw (tot aan zekerheid grenzend) vermoeden dat dit weer zo'n M$ only formaat is. Naja dan maar geen streams. Tis geen big deal maar t leek me wel een aardigheidje.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op deze pagina is een plugin voor xine te vinden. Geen idee of die werkt, maar het programmaatje wat eronder staat werkt bij mij in ieder geval.

Met dat programma (mmsclient) kan ik zonder problemen een stream naar mijn hd saven.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Kon mplayer die streams niet afspelen?

Verwijderd

Ik kan gewoon met de mediaplayer divx kijken 8)

Probeer eens hardware acceleratie uit te zetten.

Wat is de url van die stream?

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

ik weet in ieder geval zeker dat xine die dingen gewoon kan afspelen, ik neem aan dat het met mplayer ook moet lukken.
Met xine zou 't zo moeten lukken:
code:
1
xine -p mms://bla.bla.bla.bla/blaat

* Cyril zou juist blij zijn als 'ie bb niet kon kijken :P

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

En met mplayer is het gewoon "mplayer mms://bla"

Verwijderd

je kunt ook altijd de codeweavers crossoverplugin gebruiken.
deze kun je als volledig functionele demo te downen

Verwijderd

zag hier mplayer voorbij komen, ff gedownload, damn, die is echt goed!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net thuis van mn werk dus sorry voor de late reaktie. Bedankt ik ga xine en die mplayer eens verder uitchecken. Iemand vroeg nog om het url. Kijk ff op fokzine forum daar hebben ik ze ook gevonden. Ik heb ze nu ff niet bij de hand. Er zijn daar diverse topic over bb. En ja bb vind ik ook maar zozo maar t lijkt me gewoon leuk om ff in linux te kijken hoe het gaat :)

-edit- ow ja xine had ik alleen via een gui getest en dat werkt niet maar in commandline mode misschien wel. Ik ga het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het wil me niet zo vlotten helaas.

1. xine-mms gedownload (./configure ; make ; make install) alles ok in
/usr/local/lib/xine/plugins
(werkt niet, xine zegt geen plugin found) kortom schijnbaar werkt die stream toch op een
manier waar xine-mms nog niet mee om kan gaan. Nieuwere versie van xine-mms is er ook
niet.
2. mmsclient (dat stream capturing ding) werkt prima! maar als ik de stream terugspeel met
mplayer dan heb ik geen geluid helaas. Ik speel de gedownloade steam af met:
"mplayer -vo gl2 -ao oss stream.asf". Als je intypt 'mplayer -ao help' dan zie ik 4 andere
audio parameters die ik kan meegeven maar geen 1 werkt. (ik heb een sb-live).
3. Met mplayer native de mms stream playen. Eerst connect hij goed displayed ook wat
informatie over de stream in console. Gaat allemaal lekker op het eerste gezicht en
daarna crashed ie met: 'interrupted with signal 11 in module demux_open'.

Kortom dat word geen BB stream. Nou ja zonder geluid dan :) Als iemand nog een tip heeft m.b.t. tot het geluid dan houd ik me aanbevolen. Met mmsclient kan ik verder wel leven.

dit is een url van de stream trouwens: mms://62.250.11.51/stream03

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2002 18:46 . Reden: ip adres van stream erbij gezet ]

Pagina: 1