[php] Nieuwsscript

Pagina: 1
Acties:

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hallo,

Ik heb een vraagje over een nieuwsscript. Ik heb een nieuwsscript d.m.v. een txt bestand. Kan ik wat ik in het formulier invul, om nieuws toe te voegen, naar 2 txt bestanden toe sturen? Dus naar bijvoorbeeld nieuws.txt en nieuwsarchief.txt. Want ik wil namelijk ook een nieuwsarchief erbij hebben.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, waarom niet? 2x outputten naar een txt kan toch makkelijk?

Maar met welke scriptingtaal wil je dat gaan maken overigens? Onder PHP kan dat wel denk ik.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• radem205
Ik wil het met php doen. Maar kun je mij vertellen wat ik dan moet invoeren, want ik ben nog echt een newbie :(

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:35

CyeZ

Vroem vroem!!!

1x wegschrijven lukt al wel, maar 2x niet? Gewoon dezelfde code die je de eerste keer hebt gebruikt nog een keer gebruiken lijkt me he. :)

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• blackd
  • Niet online
Het is niet de bedoeling dat we hier complete scripts aan je gaan aanbieden, maar hints kunnen we je wel geven. Ik denk dat je met 2x wegschrijven, maar dan naar de andere file wel een aardig eind moet komen, toch? (zoals hierboven ook gezegd)

Mocht 1x wegschrijven niet lukken, dan kan je 't beste even op zoek gaan naar een howto die dat uitlegt. Daarna deze code kopieren en de filename veranderen.

• radem205
Maar ik zou niet weten hoe je 2 keer kan wegschrijven naar 2 verschillende bestanden. Weten jullie toevallig niet een artikel of een howto waar ik in kan kijken. Of kunnen jullie misschien iets meer helpen zonder een code te geven?

• blackd
  • Niet online
Op http://php.pagina.nl/ staan een boel links naar tutorial sites, misschien kan je daar wat vinden?

Begin dan eerst met 1x writen, daarna simpel copy/paste je code en verander de filename om het 2x weg te schrijven.

• TeeDee
  • Laatst online: 21:13

TeeDee

CQB 241

Het lukt je wel om 1 x weg te schrijven?

Dan kopieer je dat stuk toch, en geef je de output een ander naampie :?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

op www.pscode.com heb ik een PHP nieuwsscript staan, ga naar de PHP wereld en zoek op "Almar Joling" (kun je hier in actie zien: http://www.quadrantwars.com), is niet perfect, en denk ook dat je iets wilt veranderen :)

Ik heb trouwens 1 file (mmaar liefst 113kb), maar op de voorpagina laat ik er gewoon drie zien. (en onder "News" alles)

Het was overigens mijn eerste PHP script gemaakt met alleen maar de PHP handleiding, dus er kunnen wat schoonheids foutjes inzitten :)

• radem205
maar hoe kan ik volgens jullie met 1 druk op verzenden van het formulier naar 2 bestanden schrijven. Hoe krijg ik dat voor mekaar in dat formulier?

Verwijderd

Gewoon, heel simpel:

PHP:
1
2
3
4
// Stel dat dit de code is om je nieuws te posten, is natuurlijk niet zo
echo('Dit wordt geschreven naar bestand foo.dat');
// Dan kopieer je dat en verander je de bestandsnaam:
echo('Dit wordt geschreven naar bestaand foe.dat');

Niet zo lastig toch?