Toon posts:

montage moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

ik heb een klein vraagje over moederbord montage. In kast die ik heb gekocht zit een vlakke plaat met enkele gaatjes (duh) voor afstandbusjes (bijgeleverd). Maar ook een aantal verhogingen met gaatjes (in de plaat gestanst of zo) ongeveer zelfde hoogte als afstandbusjes. Is het nu de bedoeling dat ik moederbord daar direct op schroef (krijg ik dan geen problemen met metaal tegen moederbord?)

Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Let op, er mag NOOIT metaal tegen de achterkant van je bord komen. Dus altijd isoleren. Meestal zijn die busjes wel lang genoeg om die verhogingen op afstand te houden. Maar let goed op, 1 x je PC aan met een sluiting en het is einde verhaal.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, je zou het ook gewoon op die plaat met verhogingen kunnen schroeven. Als je goed kijkt, dan zie je dat er rondom de schroefgaten van de moederbord een stuk metaalfolie is met daaromheen een geisoleerd gebied. Het zal dus niet kortsluiten enzo :)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
te laat

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik neem aan dat die verhogingen daarvoor bedoelt zijn. Het is gewoon een standaard (el-cheapo) computerland kast.

Verwijderd

Ja, je kan ze gewoon op die verhogingen schroeven geen probleem.

Verwijderd

Welk systeempje ga je in elkaar zetten??? gewoon nieuwsgierig

Verwijderd

anders zet er wat van die rubberenhoedjes onder. (onder plekken waar geen schroef zit)
kan ook ervoor zorgen dat je mobo geen contact maakt met de bodem.
Pagina: 1